Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:58:47 GMT

هشدار وزارت بازرگانی چین به آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۲۹۰

هشدار وزارت بازرگانی چین به آمریکا

به گزارش ایرنا هشدار وزارت بازرگانی چین پس از آن منتشر می شود که آمریکا اعلام کرد قصد دارد نام ۳۳ شرکت و موسسه چینی را به فهرست موجودیت آن کشور که شامل اقدامات کنترل تسلیحاتی می شود، وارد کند.

در صورتی که نام محققان، شرکت ها و موسسات تحقیقاتی و حتی دانشجویان چینی در این فهرست منتشر شود شامل محدودیت های گسترده صادراتی خواهند شد و فعالیت هایشان با نظارت شدیدی کنترل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بازرگانی چین در بیانیه خود با این اقدام مخالفت ورزیده و افزوده است آمریکا به بهانه «ارتباطات نظامی و یا مسایل حقوق بشری» نام موسسات تحقیقاتی،  افراد و شرکت های چینی را در این فهرست قرار می دهد.

این بیانیه تاکید می کند که آمریکا به بهانه نقض امنیت ملی چنین محدودیت هایی را برای دیگر کشورها از جمله شرکت ها و محققان چینی در نظر می گیرد و با این برنامه در واقع چرخه تجارت معمول و صادرات بین کشورها را مختل می کند.

وزارت بازرگانی چین «سرکوب شرکت های چینی توسط آمریکا را به بهانه های مختلف مورد انتقاد قرار داده» و هشدار داده است که چنین کاری حتی برای آمریکا و دیگر کشورها نیز سازنده نخواهد بود.

دولت چین در بیانیه خود آورده است که این کشور با هر تدبیر لازم از حقوق مشروع شرکت ها و موسسات خود حراست می کند و از آمریکا می خواهد فورا دست از اقدامات نادرستش بردارد.

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا تجارت چین ایالات متحده آمریکا تجارت وزارت بازرگانی چین شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴