Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهان ارتش‌های هند و چین امروز شنبه با هدف حل مناقشه شدید دو طرف بر سر مناطق مرتفع مرزی آنها واقع در رشته کوه هیمالیا با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نظامیان دو طرف در این منطقه در دو طرف مرز استقرار یافته‌اند.

نشست امروز در محل یک پاسگاه مرزی برگزار می‌شود و در سطح بالاترین نشستی است که تاکنون میان فرماندهان ارشد ارتشهای دو طرف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چهار هفته گذشته چند بار فرماندهان واحدهای مرزبانی دو کشور نشستهایی را با هدف رفع مناقشه دو طرف برگزار کردند اما نتوانستند بن بست را بر طرف کنند.

روز جمعه مقام‌های وزارتخانه‌های امور خارجه هند و چین درخصوص تنشهای مرزی دو کشور به بحث پرداختند.

مقام‌های هند اظهار کردند، اختلاف دو طرف اوایل ماه مه هنگامی که تعداد قابل توجهی از سربازان چینی از سه جا در حوزه "لداخ" وارد مناطق تحت کنترل هند شده و چادر و پست دیده‌بانی برپا کردند، شروع شده است. آنها گفتند که این سربازان چینی به هشدارهای شفاهی مکرر آنها برای ترک محل بی توجهی کردند و  متعاقب این مساله درگیری و زد و خورد بین آنها رخ داد.

کارشناسان در هند می‌گویند انتظار چندانی نسبت به حل فوری اختلافات در نشست نظامی امروز ندارند. این در حالی است که در گذشته اکثر مناقشات میان چین و هند از طریق چنین نشستهایی سریعا حل می‌شدند و در پاره‌ای مواقع اختلافات آنها از طریق مداخلات دیپلماتیک برطرف شدند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد