Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جواد جهانشیری درباره جزئیات بازداشت زنی که اقدام به کودک‌آزاری و انتشار تصاویر آن در اینستاگرام کرده بود، اظهار کرد: با رصد و پایش فضای سایبری و باتوجه به حجم بالای گزارشات مردمی واصله به سایت رسمی پلیس فتا مبنی بر پیگیری زودهنگام و برخورد با مسبب ایجاد تصاویر دلخراش و فیلمهای کوتاه از کودک‌آزاری مادر جوان نسبت به فرزند خردسالش در اینستاگرام، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی با بررسی موضوع و تحقیقات فنی موفق به شناسایی عامل کودک‌آزاری در فضای سایبر شدند و پس از شناسایی متهم و هماهنگی با مراجع قضائی، وی را به همراه ادله دیجیتالی مربوطه به  پلیس فتا انتقال دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس، متهم که خانمی جوان بود درباره علت و انگیزه ارتکاب جرم کودک‌آزاری مدعی شد که تحت تأثیر و فشار روانی توسط فردی که با وی در فضای سایبر آشنا شده قرار گرفته و این فرد غریبه از وی خواسته با ارسال تصاویری از فرزند خردسالش، او را در جمع‌آوری دنبال‌کننده در فضای مجازی همراهی کند تا از این طریق بتوانند  آمار بازدیدکنندگان و دنبال‌شوندگان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات نهایی کارشناسان و ادله دیجیتالی مکشوفه از وی، دلالت بر صحت گفته‌های متهم دستگیر شده بود که در نهایت با دستور قضائی، حکم بازداشت زن جوان برای بررسی سلامت روانی و پزشکی وی صادر شد.

این مقام مسئول با اشاره به ماده ۷۴۶ قانون رسیدگی به جرایم رایانه‌ای خاطرنشان کرد:‌ احصاء و رؤیت انتشار هرگونه کلیپ در فضای مجازی با عناوین کودک‌آزاری، همسرآزاری، دگرآزاری، حیوان‌آزاری و سایر موارد که سبب تشویش اذهان عمومی و جریحه‌دار شدن افکار عمومی شود مشمول قانون رسیدگی به جرایم رایانه‌ای شده و با مجرم برخورد قانونی مناسب صورت می‌گیرد البته شایان ذکر است بازنشر فیلم و تصاویر منتشر شده نیز مشمول پیگرد قانونی خواهد بود.

 جهانشیری با اعلام مساعد بودن اوضاع بالینی کودک آسیب‌دیده تصریح کرد: برابر تعاملات برون‌سازمانی، نتایج بررسی‌ها و یافته‌های فنی و انتظامی این پلیس به منظور اقدامات لازم و قانونی، در اختیار سایر نهادها و سازمانهای ذی‌ربط نظیر سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با تأکید بر نظارت مستمر والدین بر فعالیتهای مجازی و وب‌گردی فرزندان خود، به هموطنان توصیه کرد: برای حفظ کیان خانواده و اصالت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، فضای سایبری را با اهمیت تلقی کنند و از هرگونه انتشار مطلب یا تصاویری که با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی سنخیت داشته پرهیز و نسبت به ارتقاء دانش و آگاهی خود از آسیبها و تهدیدات سایبری مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی تلاش کنند.

این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی ثبت کنند.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1396319

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی اینستاگرام کودک آزاری کودک آزاری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی

ایسنا/لرستان رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار با ترفند رسید ساز جعلی خبر داد.

سرگرد حسین سپهوند امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی شهروندوان به پلیس فتا و اعلام این که شخصی با استفاده از رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده و اخذ اظهارات، شاکی ۵۳ گرم طلای خود را در بستر سایت دیوار برای فروش آگهی کرده است که شخصی با وی تماس گرفته و پس از مراجعه به محل سکونتش، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال را از طریق همراه بانک برایش واریز که متاسفانه رسید ارائه شده جعلی بوده و مبلغی به حساب شاکی واریز نشده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا، فرد کلاهبردار در شهرستان دلفان مورد شناسایی قرار گرفته و ضمن هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

سپهوند ادامه داد: پس از انجام تحقیقات بیشتر مشخص گردید که متهم در موارد مشابهی اقدام به دو فقره کلاهبرداری دیگر با عناوین خرید طلا و تلفن همراه آیفون ۱۴ پرومکس جمعا به ارزشی بیش از ۱۸۰ میلیون تومان درفضای مجازی کرده است.

سپهوند با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده، تصریح کرد: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کرده و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای فروخته شده را تحویل دهند.

رئیس پلیس فتا استان لرستان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir  آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیدا شدن جسد مردی میانسال پس از ۱۰ روز در انباری خانه‌اش
  • افشای پرونده قتل مردی جوان در بشکه اسید
  • عامل ۸۰درصد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران چیست؟
  • اختصاصی|جزئیات جدید از قتل مریوان/قاتل بیماری روانی داشت
  • دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی
  • رویان، مهیار عیار و چند سریال دیگر
  • تتلو: اشتباه کردم، هیچ دفاعی ندارم/به دنبال معرفی جایگزین گیاهی برای مواد مخدر بودم!
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان