Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی به شبکه بهداشت و درمان هلیلان اهدا شد.

عباس قیصوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: شهرستان هلیلان به دلیل نوپا بودن و محرومیت و نداشتن بیمارستان، نیازمند توجه بیشتری است که این تجهیزات پزشکی از طرف معاونت درمان دانشگاه به این شهرستان اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تجهیزات پزشکی اهدایی شامل الکتروشوک، الکتروکاردیوگراف، تخت سه شکن با تمام متعلقات و ۲ عدد مانیتور علائم حیاتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در مجموع ارزش این اقلام  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که  به شبکه بهداشت و درمان هلیلان به واسطه دوری از مرکز، محرومیت و عدم وجود بیمارستان در این منطقه، اهدا شد.

شهرستان هلیلان از توابع شهرستان چرداول استان ایلام در غرب ایران است و جمعیت این بخش طبق آخرین سرشماری نزدیک به ۲۰ هزار نفر است.

هلیلان دی ماه سال گذشته از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان و ۲۵ شهر دارد. 

انتهای پیام/ 970821

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس درمان دانشگاه تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسام علیرضایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی سام زراعتیان نژاد جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری‌های خاص که به آن فناوری برتر گفته می‌شود، اعضا با موفقیت به اهدا می‌رسد.

علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تأمین اعضا می‌تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

وی از زحمات تیم واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاران پرتلاش اداره پیوند و فراهم آوری اعضا و نسوج وزارت بهداشت قدردانی کرد.

کد خبر 6087627 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار