Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از صدور نخستین پروانه بهره‌برداری بوم‌گردی ویژه معلولان در روستای رادکان این شهرستان خبر داد.

محمد طاهریان‌مقدم افزود: این اقامتگاه بوم‌گردی "ریزه گل" نام دارد که برای معلولان در یک طبقه مناسب‌سازی شده و دارای چهار سوئیت و ظرفیت ۲۰ نفر با معماری سنتی و سقف تیر پوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: اقامتگاه بوم‌گردی ریزه گل تنها اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان رضوی است که با توجه به این که مدیر آن جزء جامعه معلولان است کاملا برای معلولان مناسب سازی و آماده شده است. مدیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: پیش از این ۲۰ مجوز موافقت اولیه برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای شهرستان چناران از جمله رادکان، فریزی، بقمچ و آبگاهی، گلمکان و اخلمد صادر شده است. طاهریان افزود: روستای رادکان دارای ابنیه تاریخی منحصر به فردی از جمله برج تاریخی رادکان، مسجد قدیمی، حمام و آرامگاه خواجه رادکان و یخدان قدیمی است که هرساله پذیرای حدود نیم میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است. وی با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این روستا ادامه داد: از جاذبه های گردشگری این روستا می‌توان به رودخانه‌های دائمی و فصلی، دامنه کوه‌های هزارمسجد، محصولات باغی، غذاهای سنتی، سرکه محلی و گیاهان دارویی اشاره کرد. منبع:ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بوم گردی چناران اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم

موزه عبرت در شیروان افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، موزه عبرت در شیروان امشب _ چهاردهم اردیبهشت_ افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

این موزه آثار شکنجه‌های ساواک طی دوران پیش از انقلاب را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 750412

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟