Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:18:38 GMT

غرق شدن ٥ نفر در دریا و رودخانه های مازندران

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۵۹۶

غرق شدن ٥ نفر در دریا و رودخانه های مازندران

ایسنا/مازندران معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از وقوع غرق شدگی و مرگ 5 نفر در دریا و رودخانه های استان در تعطیلات چند روز گذشته در شهرستان های نوشهر، عباس آباد، چالوس و تنکابن خبر داد.

بر گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری در ساعت 13 و 54 دقیقه روز چهارشنبه 14 خردادماه از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع غرق شدگی در آب های ساحلی شهرستان نوشهر، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، جوانی 23 ساله اهل و ساکن اسلامشهر استان تهران، حین شنا در دریا به علت عدم آشنایی به فنون شنا دچار سانحه غرق شدگی شد و جان خود را از دست داد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران همچنین از وقوع غرق شدگی در شهرستان چالوس خبر داد و افزود: در این حادثه نیز جوانی 19ساله ساکن استان خراسان شمالی  به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح غرق شد.
سرهنگ ساداتی با اشاره به غرق 5 نفر از اعضای یک خانواده در آب های ساحلی شهرستان عباس آباد از فوت یکی از اعضای این خانواده بر اثر غرق شدگی خبر داد و افزود: 4 عضو دیگر این خانواده با تلاش افراد بومی از غرق شدن و مرگ نجات یافتند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: در همین خصوص برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 در ساعت 19 و 34 دقیقه روز چهارشنبه 14 خردادماه در منطقه دو هزار شهرستان تنکابن، مردی 37 ساله که در کنار رود خانه ایستاده بوده به علت لغزش به داخل رودخانه سقوط کرد و غرق شد .
سرهنگ ساداتی با اشاره به وقوع حادثه مشابه در این منطقه از وقوع غرق شدگی یک زن 31 ساله به علت بی احتیاطی و سر خوردن از روی سنگ و سقوط به داخل رودخانه خروشان خبر داد و افزود: با توجه به شدت جریان آب جسد این زن در فاصله یک کیلومتری از محل حادثه کشف شد .
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با هشدار به شهروندان و مسافران در خصوص رعایت نکات ایمنی و مراقبت از خود و فرزندان شان در زمان استفاده از دریا و مواهب الهی کوه و جنگل توصیه کرد, حتما از طرح های ساماندهی سواحل دریا و مکان هایی که برای شنا تعیین شده استفاده کنند .

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی وقوع غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم اسماعیلی عصر چهارشنبه در دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان با اشاره به اجرای طرح مشترک بین نجات غریق و غواصی استان گیلان و معاونت تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی با هدف کاهش آمار غریق به عنوان استان ساحلی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش با هیئت نجات غرق و غواصی استان گیلان همکاری می‌کنند، گفت: مسؤولان انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حاضر می‌شوند و پس از آن برای آموزش در مدارس متوسطه اول و دوم حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه در این کارگاه اساتید و مدرسین نجات غریق تولید محتوای آموزشی در راستای کاهش غریق در استان ساحلی گیلان ارائه می‌کنند، افزود: افراد آموزش دیده به عنوان سفیران و مدرسین در مدارس سطح استان اول و دوم حضور پیدا کرده و به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

اسماعیلی هدف از طرح مذکور را کاهش غرق شدگی در میان بومیان گیلانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از بومیان به ویژه نوجوانان و جوانان اطلاعات زیادی از پیشگیری از غرق شدگی ندارند بنابراین این آموزش در راستای آموزش پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از غریق‌ها از بومیان استان هستند نیاز به آموزش برای جلوگیری از مغروقین ضروری است، بنابراین دانش آموزان بعد از آموزش به عنوان همیاران و سفیران نجات غریق در بین خانواده و جامعه لحاظ می‌شوند.

کد خبر 6088126

دیگر خبرها

  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید