Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوذر عطاپور وزیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان، اماکن عمومی پُرخطری همچون تالارهای عروسی، استخرها و سالن‌های ورزشی تعطیل است.

وی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر جیرفت را نگران کننده دانست و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌ها، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و حتی خودروهای بلندگودار در مناطق شهری و روستایی انجام و از فعالیت اماکن عمومی جلوگیری شده اما متاسفانه برخی از مردم نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار جیرفت بر لزوم رعایت پروتکل‎های بهداشتی تاکید کرد و افزود: همکاری مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری است لذا شهروندان از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

رییس شورای تامین جیرفت به انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر عادی جلوه دادن ویروس کرونا اشاره و ضمن رد این خبر گفت: برای حساس کردن مردم نسبت به خطرات و تبعات کرونا، تبلیغات محیطی و هشدارهای مکرر توسط خودروهای بلندگودار، مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌ها، برگزاری هفتگی جلسات ستاد مقابله با کرونا، تعطیل کردن تالارها، نظارت روزانه بازرسان بهداشت محیط و اتاق اصناف بر بازار، مسدود کردن خیابان‌های اصلی شهر در ساعات پُر تردد، تعطیل کردن یک روز کامل ادارات و بانک‌ها، غربالگری و بیماریابی در مبادی ورودی انجام شده است.

وی کاهش ظرفیت نیرویی ادارات جیرفت را از دیگر اقدامات ستاد کرونای شهرستان جیرفت برشمرد و تصریح کرد: ادارات این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا تا اطلاع بعدی با یک‌سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند.

عطاپور وزیری استفاده اجباری از ماسک در ادارات شهرستان جیرفت را از دیگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از ورود مراجعه‌کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری می‌شود.

وی از مسدود کردن مسیرهای ارتباطی به بهشت‌زهرا هم خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای کاهش اجتماعات مردمی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است. او بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید و همکاری مردم را برای جلوگیری از شیوع کرونا ضروری عنوان کرد.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه کرونا، ویروسی با انتشار بالا است، گفت: مردم در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات به طور جدی خودداری کنند.

طی چند روز اخیر آمار مبتلایان به کرونا در جیرفت و جنوب کرمان افزایش یافته است.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۰۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت

فرماندار صحنه، گفت: مقرر شده سد قشلاق در شهرستان صحنه استان کرمانشاه که در ۱۵ سال گذشته بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده، تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. - اخبار استانها -

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سد قشلاق در واقع یک مگاپروژه عمرانی در استان است که کار ساخت آن از سال 88 توسط آب منطقه‌ای آغاز شده است و می‌توانست برای رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی مؤثر باشد، اما به دلیل برخی مشکلات به یک معضل تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: چند روستا در مخزن این سد قرار گرفته‌اند و آب منطقه‌ای نسبت به تملک اراضی و املاک این روستاها اقدام کرد از 330 هکتار حدود 80 هکتار تملک شد و نام دولت سند خورد.

شهبازی گفت: در سال 94 اداره کل اوقاف و امور خیریه طی نامه‌ای از آب منطقه‌ای خواست که هزینه‌ای بابت اراضی و املاک این روستاها به مردم پرداخت نشود زیرا این املاک از املاک اوقاف و وقف خاص هستند.

فرماندار شهرستان صحنه با بیان اینکه همین موضوع دوگانگی برای آب منطقه ای ایجاد کرد افزود: با وجود اینکه این پروژه عمرانی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید آبگیری می‌شد اما متاسفانه به واسطه مشکل اوقاف این اتفاق نیفتاده و با وجود پیگیری چند استاندار نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: در نهایت پیشنهاداتی ارائه شده که باید کارشناسی شود و تا 31 اردیبهشت ماه فرصت داده شده که به موضوع رسیدگی و مشکلات مردم رفع شود.

شهبازی گفت: جانمایی روستاها توسط بنیاد مسکن انجام شده و تعدادی از خانواده‌ها نیز براساس اولویت‌بندی مستقر شده تا ساخت و ساز را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد