Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:18:44 GMT

وزیر نفت کابینه جدید عراق منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۷۴۶

وزیر نفت کابینه جدید عراق منصوب شد

خبرگزاری آریا - احسان عبدالجبار اسماعیل به عنوان وزیر نفت کابینه جدید عراق منصوب شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، پارلمان عراق امروز (شنبه، 17 خردادماه) به وزرای باقیمانده کابینه مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق رای اعتماد داد و احسان عبدالجبار اسماعیل با رای اعتماد پارلمان، به عنوان وزیر نفت این کشور منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی ماه گذشته پس از پنج ماه بن‌بست سیاسی و در پی استعفای عادل عبدالمهدی، تحت فشار اعتراضات گسترده ضد دولتی، نخست وزیر عراق شد.
پارلمان عراق پیش از این به 15 تن از نامزدهای تصدی 22 وزراتخانه این کشور رای اعتماد داده بود و 7 نامزد تصدی پست‌های باقیمانده امروز از پارلمان این کشور رای اعتماد گرفتند.
اسماعیل، رئیس شرکت نفت بصره عراق است؛ ارگانی دولتی که نظارت بر فعالیت‌های تولید و صادرات نفت در میادین نفتی جنوبی این عضو اوپک را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا