Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@19:21:32 GMT

آمریکا شکایت خود علیه یک شهروند ایرانی را پس گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۸۰۶

آمریکا شکایت خود علیه یک شهروند ایرانی را پس گرفت

وزارت دادگستری آمریکا اتهامات خود علیه یک بانکدار ایرانی را پس گرفت و این موضوع به تبرئه شهروند ایرانی زندانی در آمریکا منجر شد.

به گزارش مهر، وزارت دادگستری آمریکا در تصمیمی اتهامات خود علیه یک بانکدار ایرانی را پس گرفت.

در این ارتباط گفته شده که پس از آنکه بازرسان پرونده اتهام علیه یک بانکدار ایرانی در نیویورک آمریکا اعلام کردند که منابع کافی را برای ادامه دادرسی در اختیار ندارند، وزارت دادگستری آمریکا به عنوان شاکی پرونده نیز درخواست بررسی اتهامات را پس گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد بانکدار ایرانی با نام «علی صدر هاشمی نژاد»، شهروند ۴۰ ساله معرفی شده و پیش‌تر در دادگاه فدرال منتهن در نیویورک آمریکا با طرح اتهام «نقض تحریم‌ها علیه ایران» مجرم شناخته شده بود.

این شهروند ایرانی در ۱۶ مارس ۲۰۲۰ بعد از محاکمه‌ای دو هفته‌ای در نیویورک در پنج مورد اتهامی از سوی آمریکا در ارتباط با نقض تحریم‌ها علیه ایران و اقدامات بانکی مجرم شناخته شد.

پیشتر وکلای صدر، اتهامات مطرح شده علیه او توسط دستگاه قضائی آمریکا را رد کرده بودند.

لینک کوتاه: asriran.com/0034QA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا بانکدار ایرانی پس گرفت علیه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟