Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:20:56 GMT

۵۱۱هزار تن چغندرقند در خوزستان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۶۲۵۵

۵۱۱هزار تن چغندرقند در خوزستان برداشت شد

عبدالرحیم رحیمی نیا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان چغندر قند از سطح هشت هزار و ۵۰۰هکتار مزارع چغندر قند در شهرهای شوش ، اندیمشک ، دزفول و شوشتر برداشت شده ولی برداشت این محصول از سطح چهار هزار و ۵۰۰هکتار تاکنون شروع نشده است.
وی با بیان اینکه ۷۴درصد زمان برداشت این محصول طی شده و حداکثر تا ۳۱خرداد باید عملیات برداشت محصول چغندرقند در خوزستان به پایان برسد تا کاهش کیفیت این محصول راهبردی سبب ضرر و زیان کشاورزان و کارخانه‌های قند نشود افزود: مهمترین چالش برداشت چغندر قند کمبود کامیون برای حمل این محصول به کارخانه‌های تولید شکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهای تضمینی هرتن چغندرقند با عیار ۱۵درصد پنج میلیون و ۹۰۰هزار ریال است.


 نیاز به ۴۸۴ کامیون زیربار برای حمل چغندرقند
رییس کارگروه چغندرقند پاییزی خوزستان گفت: برای برداشت به موقع محصول چغندرقند تا ۳۱خرداد ماه امسال به ۴۸۴ دستگاه کامیون جدید زیربار نیاز داریم تا با احتساب ۷۲۸ کامیون زیربار فعلی به رقم یک هزار و ۲۱۲ دستگاه برسیم ضمن آنکه کل کامیون های فعال و زیربار محصول باید به یک هزار و ۸۰۰دستگاه برسد.
رحیمی نیا با بیان اینکه هنوز حدود ۳۸۹هزار تن چغندرقند روی زمین مانده و باید به سرعت به کارخانه های قند ارسال شود افزود: سال گذشته به علت تاخیر در برداشت و ارسال این محصول به کارخانه‌های قند ، کشاورزان چغندرکار و کارخانه‌های قند متحمل ضرر و زیان زیادی شدند که امیدواریم با تامین کامیون مورد نیاز شاهد تکرار این تراژدی تلخ نباشیم.
وی گفت: در صورت حمل ۹۰۰هزار تن چغندرقند و فراوری آن در کارخانه‌های قند کشور ، حدود ۱۲۰هزار تن شکر تولید خواهد شد و از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری می‌شود.
به گزارش ایرنا در نشست شورای کشاورزی استان که ۳۱اردیبهشت ماه گذشته به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد بر تامین کامیون مورد نیاز برای حمل چغندرقند تاکید شد.
کارخانه قند شوش به عنوان تنها فعال قند خوزستان تاکنون ۱۴۸هزار تن چغندر قند جذب کرده و پیش‌بینی شده تا پایان فصل برداشت این میزان به ۲۰۰هزارتن برسد.
این وضعیت گویای آن است که حدود ۷۰۰هزار چغندرقند خوزستان باید به هفت کارخانه قند استان‌های چهارمحال و بختیاری ، کرمانشاه ، اصفهان ، قزوین و همدان حمل شود.
بر اساس چشم اندازسال ۱۴۰۴ کشاورزی خوزستان ، سطح زیرکشت چفندر قند باید به ۶۰هزار هکتار و تولیدآن به  ۶ میلیون تن محصول برسد.برای جذب کل محصول چغندرقند در سال ۱۴۰۴ باید  ۱۰کارخانه قند در خوزستان احداث  شود.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال و عمل آوری ۱۲۸نوع محصول از لحاظ کمیت و تنوع تولیدات محصولات کشاورزی مقام نخست را در کشور دارد.

برچسب‌ها چغندر اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر اهواز چغندر اهواز کارخانه های قند تن چغندرقند چغندر قند تن چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید