Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:35:26 GMT

سقوط ۲۲ اصله درخت بر اثر وزش باید شدید در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۶۴۴۷

سقوط ۲۲ اصله درخت بر اثر وزش باید شدید در اصفهان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منصور شیشه فروش اظهار کرد: وزش باد در دو روز گذشته منجر به بروز خسارت و سقوط برخی از درختان در شهر اصفهان و مناطقی مثل لنجان، مبارکه، نجف آباد و شرق اصفهان شد.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی و کم آبی، آفات نباتی به درختان هجوم آورده و باعث آفت زدگی و سست شدن تنه درختان می‌شود و در اثر وزش باد این درختان سقوط می‌کنند، به همین خاطر از پیش از عید نوروز به شهرداری‌های استان اعلام کردیم درختان را هرس و مراقبت کنند تا با وزش باد در این فصل، دچار خسات نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: خوشبختانه با پیش بینی‌ها و اطلاع رسانی‌های به عمل آمده سقوط درختان خسارت جانی نداشت و خسارتی به شبکه برق هم وارد نشد، ولی بر اساس گزارش‌های رسیده، ۲۲ اصله درخت در مناطق یاد شده سقوط کرد که دو مورد بر روی خودرو سقوط کرده است.

وی در ادامه به پیش بینی هواشناسی اشاره و خاطرنشان کرد: از امروز (شنبه ۱۷ خرداد) تا عصر دوشنبه، وزش باد شدید و نسبتا شدید را در استان خواهیم داشت که در مناطق شرق و شمال شرق و قسمتی از مرکز استان همراه با گرد و غبار است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه وزش باد باعث فعال شدن کانون‌های گرد و غبار و کاهش میدان دید می‌شود، گفت: اخطاریه‌های لازم را دادیم ازجمله به شهرداری‌ها اعلام کردیم سازه‌ها را مستحکم کنند، بخش کشاورزی گلخانه‌ها و باغات را در برابر وزش باد محافظت کنند، دامداران برای چرای دام در ارتفاعات مراقب باشند و عشایر نیز پیش بینی‌های لازم را داشته باشند. همچنین در مناطق شرق و شمال استان که کانون‌های گرد و غبار را داریم توصیه‌های لازم برای عبور و مرور جاده‌ای انجام شد.

وی با بیان اینکه معمولا محور‌های نائین، انارک، خور و بیابانک، اردستان، نطنز و کاشان مستعد بروز گرد و غبار هستند، تصریح کرد: تا دوشنبه بعداز ظهر با وزش گرد و غبار، کاهش میدان دید در این محور‌ها را خواهیم داشت، بنابراین رانندگان باید مراقب باشند و اگر وزش باد شدید بود در کنار جاده توقف کنند تا دچار حادثه نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: باتوجه به وقوع آتش سوزی در مراتع، بخشنامه‌هایی به تمام شهرداری‌های استان برای حفاظت و کنترل حریق در بوستان‌های شهری ارسال کردیم تا شاخه‌های خشک و بوته‌های مناطق را حذف کنند، همچنین از کشاورزان خواسته شد ته مانده مزارع را آتش نزنند، چون وزش باد باعث سرایت آتش و تشدید آلودگی هوا می‌شود، به کوره پز خانه‌ها هم اعلام شد در شرایط گرد و غبار فعالیت نکنند، اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی نیز تداوم اقدامات را در جهت کنترل کانون‌های گرد و غبار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده کاهش دما بین ۲ تا ۴ درجه و وزش باد شدید و گرد و غبار در استان را خواهیم داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس باید شدید اصفهان مدیریت بحران سقوط درخت سیروس عسگری مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس گرد و غبار وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبح امروز، تیتر «گزارش یک شهروند از قتل عام درختان توسط شهرداری» در فضای مجازی خبرساز شد. در این فیلم، نشان داده می‌شود که تعداد زیادی درخت، در ضلع غربی باغ موزه قصر، درست در مجاورت دیوار نیروی انتظامی، این درخت‌ها قطع شده اند.

 رکنا خبر داد این درختان دچار آفت و خشک شده بودند. برای این درختان در کمیسیون ماده ۷، مجوز قطع صادر شده است. 

مشخص شده است که این قطع درختان، به جهت رفع خطر، به منظور آسیب نرسیدن به شهروندان انجام شده است.

منبع: رکنا

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟