Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر رودری روز شنبه در نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: بودجه این استان با افزایش ۳.۹ درصدی، نسبت به متوسط استان ها رشد ۲ برابری داشته لذا عملکرد استان در بودجه سال ۹۹ قابل قبول است.

وی اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان کرمان در مجموع چند سرفصل طی سال گذشته ۶۱۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۶۷۰ میلیارد تومان رسیده که ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد را نشان می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه این رشد در سایر استان ها ۲.۳ درصد است گفت: عملکرد استان در رشد اعتبارات عمرانی قابل قبول محسوب می شود که با حمایت استاندار کرمان و نمایندگان مجلس محقق شد.

وی بیان داشت: ۶۵۱ میلیارد تومان اعتبار توازن استان کرمان در سال ۹۸ به ۴۶۸ میلیارد تومان کاهش یافته که ۲۸ درصد کاهش را داریم و این در حالی است که اعتبارات توازن ملی ما افزایش یافته است.

رودری با بیان اینکه استان کرمان در ۹۲ شاخص از ۲۰۰ شاخص پایینتر از میانگین کشور بودیم افزود: استان کرمان سال گذشته ۵.۸ درصد بودجه کشور را در این سرفصل ها داشته و با توجه رشد امسال به ۵.۹ درصد رسیدیم.

وی عنوان کرد: بودجه هزینه ای امسال استان رشد ۱۳.۲ درصدی داشته در حالی که رشد کشور ۱۲.۲ بوده است و استان کرمان در جایگاه هفتم بودجه کشور و در رشد بالاتر از میانگین استان ها قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: درآمدهای مالیاتی استان کرمان به عنوان عمده ترین بخش سال گذشته ۹۲ درصد منابع را داشته و نزدیک به سه هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی مصوب داشتیم که در مجموع بیش از یکهزار میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی شده است.

وی تصریح کرد: درآمدهای حاصل از بخش مالیات استان کرمان امسال به بیش از پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده که بیش از ۹۷ درصد رشد نسبت به نرخ مصوب دارد و نرخ رشد استان ها ۳۱ درصد بوده است.

رودری گفت: استان کرمان ۳.۵ درصد اقتصاد کشور را دارد و بخش کشاورزی استان به لحاظ تولید بیش از ۲ برابر کشور و این بخش از مالیات معاف است که نشان می دهد که فشار مالیاتی در استان کرمان بیشتر است یا دیگر استان ها کمتر مالیات دریافت می کنند که این حوزه به سازمان مالیاتی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه انجام عدالت محوری و فشار نسبی بین استان ها در اخذ مالیات حائز اهمیت است افزود: لذا ظرفیت مالیاتی استان ها بر یک مبنای کارشناسی رصد شد و سازمان برنامه و بودجه کشور طرح ظرفیت سنجی را مصوب و به استان کرمان ابلاغ کرد که این امر نوید خوبی دارد و می تواند جایگاه واقعی مالیاتی استان ها را روشن کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان یادآور شد: این طرح می تواند وضعیت استان را بهبود بخشد و دانشگاه شهید باهنر کرمان مجری اجرای آن شده است.

وی با اشاره به ظرفیت قانونی بودجه گفت: تاکید داریم که با کمک مدیران سهم خوبی برای استان رقم بزنیم و ضمن ارائه ظرفیت ها، عملکرد سال ۹۸ دنبال می شود.

رودری عنوان کرد: توزیع اعتبارات در ۱۰ امور، ۲۸ فصل و بیش از ۹۰ برنامه امسال توزیع می شود که بیشترین اعتبارات به ترتیب در حوزه اقتصادی، خدمات عمومی، عمران شهری و روستایی قرار می گیرند.

وی افزود: تعداد سه هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کرمان داریم که برخی پروژه کوچک و تعمیر و نگهداری هستند و یکهزار و ۵۰۰ پروژه احداثی توسعه ای داریم که باید مورد اولویت برای تامین اعتبار باشند که مبانی و الگوی ما همان اگوی سال قبل است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به دغدغه اعتبارات هزینه ای گفت: مدیران اعتبارات اجتناب ناپذیرترین موارد ازجمله حقوق پرداخت کنند و تفاوت توزیع در بین هیچکدام از دستگاه ها وجود ندارد و ۲ هزار نیروی قراردادی با نگاهی واحد و سرانه اضافه کار مشترک دیده شدند.

مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۹۸ در استان پرداخت شده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سازمان برنامه و بودجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سازمان برنامه و بودجه خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سازمان برنامه و بودجه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان استان کرمان میلیارد تومان سال گذشته استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)