Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:55:47 GMT

سقوط بالگرد «ام آی-17» ارتش اندونزی 4 کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۶۹۰۶

سقوط بالگرد «ام آی-17» ارتش اندونزی 4 کشته برجای گذاشت

ارتش اندونزی از سقوط یک بالگرد نظامی خود با 9 سرنشین حین یک ماموریت در مرکز این کشور به دلایل نامعلوم خبرداد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فروند بالگرد ارتش اندونزی روز شنبه در شهر«کندتال» واقع در مرکز این کشور سقوط کرد و طی آن چهار تن از سرنشینان آن که همگی پرسنل نظامی بودند، جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 به نوشته وبگاه «جاکارتا گلوب» این حادثه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران رخ داد و چهار خدمه این بالگرد نظامی کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

این بالگرد از نوع «ام آی-17» ساخت روسیه بود و حین پرواز آموزشی دچار سانحه شده و سپس سقوط کرد و آتش گرفت. سخنگوی ارتش اندونزی از انجام تحقیقات لازم در این زمنیه خبر داد و گفت: «این بالگرد قبل از پرواز در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد و ما در آزمایش‌های قبل  ازپرواز هیچگونه نقص فنی پیدا نکردیم.»

به نوشته این منبع خبری، یکی از شاهدان این ماجرا در توصیف این سانحه گفت که این بالگرد قبلا از سقوط از مسیر منحرف شده و پس از سقوط منفجر شد.

میل-۱۷ یک بالگرد ترابری-نظامی دوموتوره روسی است.سرعت  این بالگرد به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت صعود آن به ۸ متر بر ثانیه می‌رسد. برای ماموریت‌های تهاجمی می‌توان آن را با حداکثر ۱۵۰۰ کیلوگرم موشک، راکت، بمب و غلاف تیربار مجهز کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بالگرد اندونزی میل 17 ارتش اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک