Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو انجمن بلاک چین گفت: تعرفه برق برای استخراج ارز‌های دیجیتال در ۴ ماه گرم سال حدود ۴ برابر ماه‌های دیگر است و فعالیت کردن در این محدوده زمانی توجیه اقتصادی ندارد. تاریخ انتشار: 00:45 - 18 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۷۵۵ محمدرضا شرفی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به نحوه تعرفه گذاری ارز‌های دیجیتال اظهار کرد: بر اساس اعلام مصوبه هییت دولت تعرفه برق برای استخراج ارز دیجیتال برای ۸ ماه سال هر کیلووات ۵۰۰ تومان و برای ماه‌های خرداد تا تابستان حدود ۲ هزار تومان برای هر کیلووات قیمت گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو انجمن بلاک چین تصریح کرد: اعمال تعرفه برق بر صنعت ارز‌های دیجیتال به صورت یکسان نبود و متاسفانه شاهد عدم وحدت رویه در این حوزه هستیم به طور مثال قیمت استخراج ارز دیجیتال در جزیره کیش با تعرفه ۱۱۰ تومان محاسبه می‌شود و این رقم در شهر‌های دیگر متفاوت است. بیشتر بخوانید: تهرانی ها قبوض برق خود را پرداخت کنند وی با اشاره به نحوه قیمت گذاری تعرفه برق اظهار کرد: تعرفه برق تعیین شده برای استخراج دیجیتال، فعالان این حوزه را به سمت فعالیت‌های غیرمجاز سوق داده است و این روز‌ها شاهد هستیم بسیاری از واحد‌های صنعتی با وجود ممنوعیت وضع شده از سوی وزارت صمت در کنار فعالیت خود نسبت به استخراج ارز دیجیتال اقدام می‌کنند.
به گفته وی؛ قیمت ارز‌های دیجیتال نوسانات فراوانی داشته است و تجربه قیمت در بازار‌ها ۳ تا ۱۸ هزار دلار به ازای هر بیت کویین وجود دارد.
شرفی عنوان کرد: قوانین دست و پاگیر در این صنعت باعث فعالیت‌های غیررسمی شده و عملا هیچ آمار دقیقی از میزان فعالیت وجود ندارد و متعاقبا آن دریافت مالیات نیز امکان پذیر نیست.
عضو انجمن بلاک چین اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های بین المللی و شیوع کرونا می‌توانستیم از ارز‌های دیجیتال برای جبران کسر درآمد واحد‌های صنعتی استفاده کرد، اما با فرصت سوزی از این شرایط عبور کردیم.
وی ادامه داد: میزان مصرف برق مورد نیاز این صنعت کمتر از ۲ هزار مگاوات است و هیچ فشاری بر شبکه وارد نخواهد کرد.
عضو انجمن بلاک چین بیان کرد: این قوانین دست و پاگیر باعث شده بسیاری از فعالان این حوزه کشور‌های همسایه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند به دلیل اینکه علاوه بر تفاوت قیمت حمایت‌های مناسبی از این صنعت می‌شود.
به گفته وی؛ واردات دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در گمرک با کندی پیش می‌رود.
شرفی در پایان گفت: یارانه انرژی به صنعت، کشاورزی و فعالیت‌های تجاری پرداخت می‌شود و بسیاری از فعالیت‌ها به مراتب از یارانه بیشتری برخودار هستند، اما نحوه قیمت گذاری در صنعت استخراج ارز‌های دیجیتال باعث شده که فعالیت در این حوزه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو استخراج ارز دیجیتال ارز های دیجیتال فعالیت ها تعرفه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است