Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:06:57 GMT

مکزیک از تمدید تولید نفت اوپک‌پلاس کنار کشید

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۷۹۶۶

مکزیک از تمدید تولید نفت اوپک‌پلاس کنار کشید

به گزارش خبرگزاری رویترز، «روسیو ناهله» وزیر انرژی مکزیک شنبه‌شب گفت که این کشور به توافق کشورهای تولیدکننده نفت برای تمدید کاهش تولید تا پایان ماه ژوئیه که برای تعدیل بازار جهانی نفت و افزایش قیمت این حامل انرژی اتخاذ شده، نخواهد پیوست.

به دنبال سقوط آزاد قیمت نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه کشورهای غیرعضو در این سازمان به رهبری روسیه در فروردین ماه توافق کردند که تا پایان ماه ژوئن (اواسط تیرماه) تولید نفت خود را در مجموع ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در این توافق مکزیک پس از مقاومت در برابر اصرار دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکه تولید خود، در نهایت پذیرفت که در ماه‌های مه و ژوئن روزانه ۱۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کم کند.

قرار بود که کاهش تولید نفت از اول ماه ژوئیه تا پایان دسامبر به ۷.۷ میلیون بشکه در روز برسد، اما اوپک‌پلاس (کشورهای عضو و غیرعضو اوپک) روز شنبه تصمیم گرفتند که توافق سقف تولید پیشین را تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند.

وزیر انرژی مکزیک در این باره به خبرنگاران گفت: کشورهای دیگری هستند که کاهش تولید خود را تا پایان ماه ژوئیه تمدید کردند، اما ما در این مورد جواب منفی دادیم، ما به توافقی که در ماه آوریل امضا کردیم پایبند خواهیم ماند.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رییس جمهوری مکزیک که افزایش تولید نفت یکی از وعده‌های او بوده، روز جمعه پیش از نشست اوپک گفت که این کشور در موقعیتی نیست که کاهشی بیش از آنچه در ماه آوریل توافق کرده، داشته باشد.

برچسب‌ها اوپک اجلاس اوپک مکزیک پروندهٔ خبری سقوط بی‌سابقه بهای نفت ؛ اقتصاد جهان زیر سایه کرونا کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک اجلاس اوپک مکزیک اوپک اجلاس اوپک مکزیک تا پایان ماه تولید نفت ماه ژوئیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر امیدهای فزاینده به توافق صلح در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن، ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام پس از معاملات پرتلاطمی که در آوریل داشت و طی آن در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرد، ماه مه را با کاهش قیمت آغاز کرد.

انتظارات برای آتش بس به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره، قیمت نفت را پایین‌تر برده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد: احتمال توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید مناقشه و هر گونه اختلال در عرضه نفت را کمتر کرده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه وعده داد هر پاسخی که حماس به آخرین پیشنهادها برای توقف درگیری‌ها و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی پاسخ دهد، حمله‌ای را که مدت‌ها وعده داده بود به شهر رفح در جنوب غزه انجام دهد، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید آمریکا از ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز در ژانویه، به ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز در فوریه رسیده که بزرگترین رشد ماهانه در حدود سه سال و نیم گذشته بوده است.

به گفته تحلیلگران ANZ، تداوم نشانه‌های تورم، نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای نفت خام را برانگیخته است. این نگرانی‌ها در حالی مطرح است که هنوز فصلی رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

اما عاملی که مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شد، نظرسنجی ماهانه رویترز بود که نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. محدودیتهای عرضه اوپک پلاس هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد