Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@19:21:51 GMT

کرونا باعث ارتقاء وجهه نخست‌وزیر ایتالیا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۰۷۲

کرونا باعث ارتقاء وجهه نخست‌وزیر ایتالیا شد

به گزارش افکارنیوز،

نحوه مدیریت «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا بر بحران کرونا، شهرت وی را در این کشور افزایش داد و وجهه‌اش را حتی در خارج از ایتالیا ارتقاء بخشید.

اخبار بین الملل-ایتالیا که زمانی کانون شیوع کرونا در اروپا بود به طوری که حدود ۳۴ هزار نفر در این کشور از ماه فوریه (بهمن ۹۸) براثر ابتلا به کووید –۱۹ جان باخته اند، به آرامی از تعطیلی طولانی مدت کرونایی خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر این کشور که زمانی ارزش چندانی نزد مردم نداشت، حال محبوبیت می یابد.

«آلساندرو جیاکانه» مدرس تاریخ سیاسی دانشگاه بولوگنا ایتالیا گفت: مدیریت کونته بر بحران کرونا، در سطحی گسترده مورد تقدیر قرار گرفته است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۵۹ درصد از مردم ایتالیا به کونته اعتماد دارند.

«جیانفرانکو پاسکوئینو» مدرس علوم سیاسی در دانشگاه جان هاپکینز بولوگنا نیز گفت: کونته همچون یک سیاستمدار سنتی تلقی نمی شود، بلکه به عنوان ماموری آزاد که اطلاعات را به نحوی مستقل ارائه می دهد، درنظر گرفته می شود.

کونته شجاعت سیاسی خود را با اتخاذ تصمیم های بالقوه نامطلوبی چون قرنطینه طولانی مدت نشان داده است. همین قرنطینه طولانی مدت به خشکاندن ریشه شیوع ویروس در ایتالیا کمک کرد، حتی با وجودی که به اقتصاد این کشور زیان وارد آورد.

زمانی که کونته در سال ۲۰۱۸میلادی از سوی «جنبش پنج ستاره» ایتالیا به عنوان نخست وزیر معرفی شد، کاملا ناشناس بود.

مطبوعات وی را که از تجربه سیاسی برخوردار نبود، دست نشانده ای ترسیم کردند که از سوی دو معاون خود اعمال نفوذ می شود.

اما همه این رویدادها زمانی که کونته یک دولت ائتلافی جدید تشکیل داد، تغییر کرد.

به گفته جیاکانه مدرس تاریخ سیاسی دانشگاه بولوگنا، موقعیت کونته تقویت شد و وی بدون معاونان نخست وزیری که مانعش می شدند، فضای بیشتری برای مانوردهی به دست آورد.

جیاکانه افزود: در بحران کرونا، تمهیدات دولت مرکزیت یافت و نخست وزیر در خط مقدم مرحله سیاسی و رسانه ای ظاهر شد.

علاوه بر فرانسه و آلمان، کونته نیز یک نیروی محرکه پشت طرح کمکی۷۵۰ میلیارد یورویی اروپا بود که ماه گذشته به تصویب رسید.

ایتالیا در حال حاضر بدترین رکورد اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم را تجربه می کند، به طوری که ۴۵ درصد از مردم این کشور در پایان ماه مارس (فروردین ۹۹) بیکار شدند و یک سوم نیز شاهد کاهش دستمزدهایشان بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایتالیا کرونا نخست وزیر ایتالیا نخست وزیر کرونا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کونته» گزینه ناپولی نیست/ «ایتالیانو» در یک قدمی «پارتنوپی»

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ناپولی پس از آن که در فصل گذشته توانست قهرمانی سری آ را کسب کند در این فصل نتوانست موفقیت فصل پیش را تکرار کند.

این تیم در آخرین دیدار خود در سری آ با نتیجه یک بر صفر از امپولی شکست خورد و اکنون مدیران باشگاه قصد دارند با جذب یک سرمربی جدید به جای «فرانچسکو کالزونا» روحی تازه در تیم بدمند.

دی لورنتیس، مالک باشگاه ناپولی با گزینه‌های مختلفی برای هدایت ناپولی در فصل آینده مذاکره کرده است. «رودی گالتی» خبرنگار مطرح ایتالیایی با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده است که «وینچنزو ایتالیانو» جدی ترین گزینه هدایت ناپولی در فصل آینده است و تفاهم با او پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. «ایتالیانو» در حال حاضر هدایت فیورنتینا را بر عهده دارد.

این خبرنگار ایتالیایی اعلام کرده است که «استفانو پیولی» هم یکی دیگر از گزینه‌های مد نظر ناپولی است اما تا این لحظه پیشرفت خاصی در مذاکره با او صورت نگرفته است.

رودی گالتی به احتمال پیوستن «آنتونیو کونته» به ناپولی هم اشاره کرد اما او را یک گزینه محتمل برای هدایت این تیم ایتالیایی در نظر نگرفت.

کد خبر 6087382

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • «کونته» گزینه ناپولی نیست/ «ایتالیانو» در یک قدمی «پارتنوپی»
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد