Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:21:41 GMT

زنگ خطر انقراض کوسه ماهیان خلیج فارس به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۱۱۶

زنگ خطر انقراض کوسه ماهیان خلیج فارس به صدا درآمد

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین سمینار آموزشی کوسه ماهیان خلیج فارس با هدف به صدا درآوردن زنگ خطر انقراض و جلوگیری از صید این نوع آبزیان خبر داد. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

سید محمد هاشم داخته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، ضمن تبریک هفته محیط زیست، اظهارداشت: 30 تن از فعالان حوزه صیادی و محیط زیست استان هرمزگان در نخستین سمینار آموزشی کوسه ماهیان خلیج فارس از طریق "وب" شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سمینار با شعار "کوسه‌ها تا اطلاع ثانوی خوردنی نیستند" به همت فهیرا مشایخی دانشجوی فوق لیسانس زیست‌شناسی دریا از دانشگاه هرمزگان‌ و عضو تیم تحقیقاتی آلاسمو پراجکت ایران که از سوی سازمان‌ منطقه آزاد قشم بورسیه شده با مشارکت موسسه کولی‌کر خلیج فارس(تیم حفاظت از کوسه ماهیان این آبراه مهم) همزمان با ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست به صورت مجازی برگزار شد.

بوشهر|صید کوسه ماهیان در آب‌های خلیج‌فارس قاچاق استمحموله باله‌های کوسه ماهیان در استان سیستان و بلوچستان کشف شدشکار کوسه فقط برای تفریح

به گفته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، این دانشجو با راهیابی به تیم جهانی حفاظت از کوسه ماهیان با دنیای جدیدی از این نوع فعالیت‌ها آشنا شده که برگزاری وبینار آموزشی کوسه ماهی های خلیج فارس از جمله آنهاست.

داخته، تصریح کرد: کشور ایران براساس اعلام رسمی سازمان خوار و بار جهانی (فائو) در ردیف هیجدهمین کشور صید کننده کوسه ماهیان قرار دارد و این سمینار با هدف سیاستگذاری برای جلوگیری از صید این نوع آبزیان، برگزار شد.

وی، هدف از اجرای این برنامه آموزشی را آگاه کردن مخاطبان و به صدا درآوردن زنگ خطر انقراض کوسه ماهیان که یکی از مهمترین گونه‌های زنجیره غذایی دریا هستند اعلام کرد.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، یادآورشد: شرکت کنندگان در این سمینار آموزشی از برنامه‌ها و تجربیات مدیریت محیط زیست سازمان‌ منطقه آزاد قشم و موسسه کولی کر خلیج فارس در زمینه اهمیت مقابله با انقراض کوسه ماهی‌ها آشنا شدند.

داخته گفت: پاکسازی سواحل تخم‌گذاری لاک‌ پشت‌های پوزه عقابی در معرض انقراض هم از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست است که در جزایر قشم، لارک و هنگام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/7558/ش

R7558/P4001/S6,1433/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد قشم کوسه ماهیان خلیج فارس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله