Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:33:21 GMT

۸۶۹/ حسن شوندی: باید با سازش و صلح تحمیلى مخالفت کنیم

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۳۹۵

۸۶۹/ حسن شوندی: باید با سازش و صلح تحمیلى مخالفت کنیم

حسن شوندی در وصیت‌نامه خود آورده است: منافقان بدانند که مکتب ما شهادت، اسلام و مکتب حسینى است که از مرگ نمى‌ترسیم و هیچوقت به زیر بار ظلم نمى رویم و تن به ذلت وخوارى نمى‌دهیم، ما باید با سازش و عقب‌نشینى و صلح تحمیلى مخالفت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید حسن شوندى:

بسم الله الرحمن الرحیم

اشهد ان لااله الاالله اشهد ان محمد ارسول الله اشهد ان علیا ولى الله

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با درود و سلام به حضرت مهدى موعود (عج) یگانه منجى بشریت و نایب بر حقش حضرت امام خمینى و با سلام به شهداى کربلا و تمام شهداى صدر اسلام.

انقلاب اسلامى ایران به رهبرى امام خمینى و با وحدت و همت ملت مسلمان ایران و به لطف خداوند به پیروزى رسید و پایه‌هاى سست و پوشالى دولت‌هاى مرتجع و دست‌نشانده منطقه و رأس آنها امریکا را به لرزه انداخت و آنها براى خفه کردن انقلاب اسلامى و عدم گسترش آن با همه قوا وارد جنگ شدند و وظیفه جنگیدن با ما را به نوکرهاى خود در منطقه یعنی رژیم بعثى عراق تحمیل کردند؛  حال ما باید با قدرت در مقابل این جنگ تحمیلى ایستادگى کنیم و تا پیروزى نهایى اسلام و رفع فتنه در عالم این جنگ را ادامه دهیم.

وظیفه ما دفاع از قرآن و اسلام بوده زیرا دفاع از دین و قرآن و اسلام و مملکت اسلامى یک وظیفه شرعى است و اگر کسى بدون عذر جبهه  دفاع را ترک کند کار خلاف شرع انجام داده است. یکى از واجبات اسلام دفاع و از قرآن و دین و اسلام و جان و مال و ناموس است و حاصل جهاد در راه خدا کشته شدن و شهادت است.

امام فرموده هرکس می‌تواند باید به جبهه برود، ما اگر امروز به نداى امام لبیک نگوییم روسیاه دو عالم خواهیم شد و حالا من این  احساس مسئولیت را مى‌کنم که براى دفاع از حق و حقیقت و اسلام برخیزم تا پرچم اسلام و قرآن و مشعل حق فروزان بماند و فروغ آن خاموش نگردد و پایدار بماند چون منطق اسلام حق و آزادى را مى‌ستاید.

ما از حسین بن على (ع) که مظهر شجاعت و شهامت است درس گرفته‌ایم که او تا پاى جان ایستادگى کرد تا از حق و حقیقت دفاع کند و این است که در روز عاشورا خون حلقوم فرزندش را در مشت می‌گیرد و به آسمان پرتاب می‌کند و می‌فرماید:‌«خدایا ببین و این قربانى را از من بپذیر، شاهد باش».

شهادت در فرهنگ ما و مذهب ما یک حادثه غمگین  و ناگوار نیست بلکه شهادت مرگی این فرد با شعور و بیدارى و بینایى خویش آن را  انتخاب مى‌کند.شهادت برترین معراج عشق است.

ای امام عزیز امروز ما به نداى تو لبیک گفتیم و می‌گوییم که ما اهل کوفه نیستیم و تو را تنها نمی‌گذاریم و از تو و یاران با وفایت حمایت مى‌کنیم و تا آخرین نفس و آخرین قطره خونمان پیرو ولایت هستیم و برای دفاع از ولایت خواهیم جنگید و از اسلام و قرآن تا پیروزى اسلام علیه کفر دفاع خواهیم کرد.

اماما اگر روز عاشورا حسین(ع) را کوفیان حمایت نکردند امروز ما جوانان و ملت ایران به نداى مظلومیت تو با خونمان پاسخ مى‌دهیم و ایستاده‌ایم. این جنگ براى ما یک نعمت است زیرا روى منافقین را سیاه کرد و چهره زشت و کریه آنها را آشکار ساخت.

منافقان بدانند که مکتب ما شهادت، اسلام و مکتب حسینى است که از مرگ نمى‌ترسیم و هیچ وقت به زیر بار ظلم نمى رویم و تن به ذلت و خوارى نمى‌دهیم و ما از حسین (ع) آموخته‌ایم که چگونه با دشمنان اسلام مبارزه کنیم.

گاهی بعضى‌ها مى‌گویند صلح اما چه صلحى. چه سازشى. ما باید با سازش و عقب‌نشینى و صلح تحمیلى مخالفت کنیم. ای برادران و خواهران آگاه باشید و فریب این روباه‌صفتان را نخورید. استکبار جهانى دیروز در زیر لواى  استعمار به معناى عمران و آبادانى بیش از دو قرن ذخایر ملت‌ها را به تاراج برد و امروز با طرح تسلیم سازش با ابرقدرت‌ها در زیر لواى صلح مى‌کوشند که ملت‌ها را به بند بکشد، ما باید در مقابل اینگونه صحبت‌ها شجاعانه بجنگیم و دهان یاوه‌گویان را خرد کرده و فریاد جنگ، جنگ تا پیروزى سر دهیم.

برادران و خواهران عزیز آگاه باشید و خفتگان را بیدار نمایید که دین و ایمانتان را از دستتان نگیرند، در این باره سخن زیاد است و بیش از این نمى‌خواهم زیاده‌روى کنم، در خاتمه از آنجایى بر هر فرد مکلف لازم است که هنگام فراغت از این دنیاى فانى وصیتى نماید لذا به چند توصیه از برادرى که هم اکنون در میان شما نیست توجه فرمایید:

هر کارى را فقط براى خدا انجام دهید و انتظار تشکر و تمجید از دیگران را نداشته باشید. تقواى خدا را پیشه کنید از حرام خدا دورى نمائید و حلال او را شکرگزار باشید. نعمتهاى مادى و معنوى حق تعالى را بیاد آورید و قدر نعمات بى‌پایانش را بدانید. خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود بدانید و در پیشگاه او معصیت نکنید و بدانید که مسافرید و همیشه در حالت حرکت هستید و روانه به سوى او هستید (انا لله و انا الیه راجعون ). دست از یارى امید مستضعفان عالم حضرت امام خمینى و روحانیت آگاه و هوشیار به رهبرى آن امام بزرگوار برندارید و قدر این نعمت بزرگ خداوند را که در این برهه از زمان حضرت حق تعالى به ما ارزانى داشته غنیمت شمارید و گوش به فرمان پیامبرگونه‌اش باشید. در برابر هرگونه تبلیغات در برابر استکبار جهانى براساس اصل تولى و تبرى عمل نمائید یعنى بدانید که استعمارگران تنها بر اساس منافع جهانى خود تبلیغ مى‌کنند و هدف آنها فراهم آوردن زمینه و شرایط مناسب براى چپاول و غارت کشورهاى جهان سوم و ملل محروم است و به همین دلیل به هیچ وجه نباید به آنها اطمینان کرد. یار و یاور انقلاب باشید و از دستاوردهاى آن تا سر حد جانبازى استفاده نمایید. در راه حق و دفاع از آن از هیچ چیز به جز خدا نترسید و همواره به فکر ضعفا و یتیمان و درماندگان باشید و آنان را یارى کنید. دعا و راز و نیاز با خالق و معبود خود را فراموش نفرمایید. قرآن را با تعمق بخوانید و به آن عمل نمائید.

انتهای پیام/89001/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام قرآن حسن شوندی جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند

آیت‌الله رضا رمضانی- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کرد. ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آن که مکتب اهل‌بیت(ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.


آیت‌الله رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین(ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت(ع) انس بدهیم.  

رفتار پیروان اهل‌بیت(ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت(ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی(ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی(ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی(ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود