Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جمشیدی شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: تاکنون ۱۷۷ نشست مربوط به این ستاد در استان برگزار شده است که ۶۷ نشست مربوط به پارسال بود.

وی ادامه داد: براساس اعلام وزارت کشور خراسان رضوی در سال گذشته رتبه نخست را در زمینه نشست‌های مربوط به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌ها به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: پارسال ۲۵ پروژه به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۹ استان به شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه ارسال شد که مورد پذیرش قرار گرفت و ۹۲ پروژه نیز مربوط به نامگذاری امسال به سال "جهش تولید" در استان احصا شد که از این تعداد ۳۰ پروژه مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت.

وی افزود: پیشرفت اجرایی ۴۸ درصد از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی ۱۰۰ درصد، پیشرفت ۱۹ درصد از پروژه‌ها بین ۷۶ تا ۹۹ درصد، پیشرفت ۱۰ درصد پروژه‌ها بین ۵۱ تا ۷۵ درصد و پیشرفت ۲۳ درصد از پروژه‌ها کمتر از ۵۰ درصد است.

جمشیدی یکی از مهمترین دستاوردهای فعالیت‌های اقتصادی خراسان رضوی در سال گذشته را اشتغالزایی دانست و ادامه داد: پارسال از مجموع ۵۴۲ هزار فرصت شغلی که در کشور ایجاد شد، ۱۳.۶ درصد مربوط به خراسان رضوی بود به این معنا که جمعیت شاغل استان ۷۵ هزار نفر بیشتر شده است.

وی گفت: جمعیت شاغل استان ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۳۰۷ نفر، جمعیت بیکار استان ۱۹۰ هزار و ۳۱۲ نفر و جمعیت فعال استان ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۶۱۹ نفر است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال گذشته ۴۷.۳ درصد، نرخ بیکاری استان ۸.۳ درصد، نرخ بیکاری استان در مناطق شهری ۹.۶ و در نقاط روستایی ۴.۷ درصد بود که نرخ مشارکت اقتصادی ۶ دهم درصد و نرخ بیکاری ۲.۴ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: پارسال جمعیت بیکار کشور ۳۶۱ هزار نفر کاهش یافت که ۵۳ هزار نفر آن مربوط به خراسان رضوی بود، این در حالی است که این استان حدود هشت درصد از جمعیت کشور را در اختیار داشته اما ۱۴ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور و حدود ۱۴.۶ درصد کاهش تعداد بیکاران در کشور مربوط به خراسان رضوی است.

جمشیدی گفت: میانگین نرخ بیکاری در خراسان رضوی از سال ۸۴ تا ۹۸ حدود ۹.۱ درصد و میانگین نرخ مشارکت اقتصادی استان در این مدت حدود ۴۶.۸ درصد بود، از سال ۸۴ تا ۹۸ نرخ مشارکت اقتصادی استان همیشه بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی افزود: در حال حاضر رتبه خراسان رضوی از نظر نرخ مشارکت اقتصادی رتبه ششم و در نرخ بیکاری رتبه پنجم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: پارسال ۴۷۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هشت هزار و ۵۹ نفر در استان صادر شد و رشد بیش از ۵۰ درصدی در تولید محصولاتی مانند روغن نباتی، کاغذ، لوله و پرفیل، سیمان، کاشی و سرامیک، الکتروموتور، یخچال و فریزر، نخ پنبه‌ای، کنسانتره آهن، کنسانتره مس نشان از بهبود وضعیت تولید دارد.

وی با اشاره به فعالیت کلینیک صنعت در خراسان رضوی گفت: با کمک این کلینیک ۱۱۰ واحد تولیدی دوباره راه‌اندازی و برای ۲ هزار و ۳۲۰ نفر شغل ایجاد شده است، همچنین با کمک دستگاه قضایی استان از تعطیلی ۳۸۵ واحد تولیدی جلوگیری شده است.

جمشیدی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع بانکی خراسان رضوی در سال ۱۳۹۸ به عدد ۷۳ درصد رسیده است افزود: برنامه‌ریزی امسال رشد ۳.۹ درصدی در نسبت مصارف به منابع بانکی است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال این استان با تصویب ۳۰ طرح سرمایه‌گذاری خارحی با سرمایه‌گذاری ۱۴۱ میلیون دلار رتبه نخست را در کشور به دست آورد که از این طرحها پنج طرح مصوب با ۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت پروانه بهره برداری گرفت و هفت طرح دارای پیشرفت اجرایی ۶۰ تا ۹۵ درصد است.

حسین امیررضایی افزود: کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، گرجستان، هندوستان، آلمان و امارات متحده عربی به ترتیب بیشترین سهم از طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی را در خراسان رضوی دارند.

برچسب‌ها مشهد اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد اقتصاد مقاومتی مشهد اقتصاد مقاومتی نرخ مشارکت اقتصادی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی خراسان رضوی سرمایه گذاری برنامه ریزی نرخ بیکاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در هفته بسیج سازندگی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: بسیج سازندگی یکی از وظایف آن مردمی کردن اقتصاد است و اساس کار خود را بر پایه صندوق قرض‌الحسنه گذاشتیم.

وی گفت: اراده و سرمایه و حضور مردم را در قسمت صندوق‌های قرض‌الحسنه داشتیم و علاوه بر بحث اقتصاد سایر مشکلات روستاها را برطرف کنیم و تاکنون 530 صندوق و 28 تعاونی اشتغالزایی در روستاها راه‌اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، افزود: در مجموع حدود 40 هزار نفر عضو صندوق‌های بسیج سازندگی هستند که اعتبار آن 41 میلیارد تومان است و بالغ بر 7 هزار و 100 اشتغال توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است. 

هنری تصریح کرد: در راستای زیست بوم اشتغال نیز بالغ بر 9 هزار و 100 خدمت ارائه شده و طی یکسال گذشته برای 2 هزار و 760 نفر اشتغال به صورت مستقیم در قالب یک هزار و 90 کارگاه خرد توسط بسیج سازندگی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم به صورت فصلی در استان ایجاد می‌شود و 167 نمایشگاه محلی تا ملی طی یکسال گذشته در استان برگزار شده و در سال 1403 نیز طرح جامع اقتصاد به توان مردم را اجرا می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی در سال جاری با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و رویش‌ها در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و تمام مردم می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و این فراخوان رویداد در هفته بسیج سازندگی امسال انجام می‌شود.

هنری اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های دائمی در شهرهایی که در مسیر استان‌های همجوار قرار دارند در اولویت ما است گسترش شبکه‌های مردمی در حوزه اقتصاد امسال انجام می‌شود و طی یکسال گذشته 148 نیروگاه خانگی در استان نصب شده است.

وی افزود: در سامانه اطلس جهادی تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی ثبت شده که یک هزار و 100 پایش آن انجام شده و 946 مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی صادر شده و 424 گروه نیز موفق به دریافت شماره حساب حقوقی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 26 هزار و 800 جهادگر در قالب 2 هزار و 732 گروه جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشتند که ارزش خدمات انجام شده نیز 296 میلیارد ریال است.

هنری با بیان اینکه تجهیز قرارگاه‌های جهادی در استان انجام می‌شود گفت: نخستین اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی 13 شهریورماه امسال در فردوس برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان گروه‌های جهادی در یک مرحله اعزام شدند و بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در ایام هفته بسیج‌ سازندگی امسال 2 هزار و 500 نفر در قالب 267 گروه جهادی در مناطق محروم استان خدمت رسانی می‌کنند.

هنری گفت: در یک سال گذشته 416 پروژه عمرانی با اعتبار 280 میلیارد تومان با دستگاه‌های اجرایی مختلف تفاهم‌نامه داشتیم که از این تعداد تاکنون 323 پروژه با اعتبار 196 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در هفته بسیج سازندگی 60 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 33 میلیارد تومان و همچنین 406 کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد