Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:24:42 GMT

پایش مستمر عرصه‌های جنگلی مستعد آتش‌سوزی گلستان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۶۹۶

پایش مستمر عرصه‌های جنگلی مستعد آتش‌سوزی گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با توجه به گرم شدن هوا در روزهای آتی، گفت: از ابتدای خرداد دیدبان و کشیک‌های منظم را در مناطق حساس برقرار کردیم.

ابوطالب قزلسفلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و برداشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو که شرایط را برای آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی فراهم کرده، مراقبت‌ها از این عرصه‌ها افزایش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای خردادماه با جدیت رصد و پایش مناطق حساس را از طریق به‌کارگیری دیدبان و گشت‌زنی‌ها و برقراری کشیک‌های منظم دنبال می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: در استان گلستان برخلاف دو استان شمالی دیگر، اراضی زراعی هم مرز با عرصه‌های جنگلی اکثراً دیم هستند و بعد از برداشت محصول پاییزه، اراضی با کاه و کلش گیاه برداشت شده تا چندین ماه باقی می‌ماند که این مسئله خطر سرایت آتش از این مزارع به عرصه‌های جنگلی را افزایش می‌دهد.

قزلسفلو با اشاره به وجود ۶۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین جنگل‌ها و اراضی زراعی در استان، ادامه داد: در مناطقی که احتمال آتش‌سوزی وجود دارد، احداث آتش‌بر را در مرز بین اراضی زراعی و عرصه‌های جنگلی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده با توجه به گرم شدن هوا، شرایط برای وقوع آتش‌سوزی فراهم است لذا از همه مردم تقاضا داریم حتی‌الامکان از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند و در صورت نیاز ضروری به روشن کردن آتش، پس از رفع نیاز آتش را به‌طور کامل خاموش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه دود و یا آتش در عرصه‌های جنگلی، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع طبيعي آتش سوزی در جنگل ها گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری عرصه های جنگلی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند