Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا و طالبان خواستار آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی هستند اما تسریع در آغاز این مذارکات بیشتر به دولت افغانستان بستگی دارد. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت که آمریکا و طالبان به اجرای تعهدات خود در توافقنامه قطر تمایل دارند و خواستار آغاز هر چه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که تسریع آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بیش از دو طرف وابسته به اقدام کابل مبنی بر تکمیل روند تبادل زندانیان و نیز تشکیل یک تیم مذاکره‌کننده است که طالبان مایل به مذاکره با آن باشد.

نماینده ویژه پوتین درباره موانع موفقیت مذاکرات بین‌الافغانی نیز به «هندو» گفت: پیش‌نیاز عمده برای موفقیت مذاکرات بین‌الافغانی تمایل طرف‌های درگیر جنگ برای مذاکره با دید آوردن صلح پایدار به افغانستان است.

کابلوف ادامه داد: در حال حاضر دو مانع اصلی از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی جلوگیری می‌کند: تکمیل تبادل زندانیان و تشکیل یک تیم مذاکره‌کننده توسط کابل.

روسیه: شورای امنیت تحریم‌ها علیه طالبان را برنمی‌داردطالبان: نیروهای ما مدافع ساختار آینده افغانستان خواهند شدنخستین حملات هوایی آمریکا علیه طالبان پس از آتش‌بس

وی تصریح کرد: ممکن است وقتی روند مذاکرات آغاز شود مشکلات جدیدی ظاهر شود، گفت‌وگو بین طرف‌های درگیر آسان نخواهد بود اما با تعهد راسخ دو طرف برای رسیدن به یک توافق، موفقیت دیر یا زود حاصل می‌شود.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مذاکرات بین الافغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • وقوع انفجار در کابل
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی