Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در حالی که طی هفته‌های قبل میزان مبتلایان به کرونا در مشهد و سایر شهر‌های خراسان رضوی در وضعیت ثبات قرار گرفته بود، اما ورق برگشت و آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی " تا ۱۵ خرداد"، از خیز دوباره کرونا در مشهد و برخی دیگر از شهر‌های استان حکایت دارد، به نحوی که مشهد به همراه سه شهرستان تایباد، تربت جام و صالح آباد در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   ۱۲ شهر استان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، چناران، خوشاب، زاوه، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور در وضعیت زرد قرار دارند و در شهرستان‌های باخرز، فیروزه، بینالود، کلات، جغتای، کوهسرخ، جوین، خلیل آباد، مه ولات، خواف، داورزن، درگز، رشتخوار و سرخس هم در وضعیت سفید هستند.   آن طورکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است در صورت ادامه این روند احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی به خراسان رضوی وجود دارد.   به نظر می‌رسد تعطیلات اخیر و حذف برخی محدودیت‌ها که موجب افزایش سفر‌های درون شهری و برون شهری شد، در این خیز دوباره بی تاثیر نبوده است.  
بازگشت محدودیت ها  
حمیدرضا رحیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آخرین گزارش وزارت بهداشت درخصوص وضعیت کرونا در نقاط مختلف کشور، درباره تاثیر تعطیلات اخیر در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به "خراسان رضوی" گفت: هر گونه تغییری بعد از دو هفته خودش را نشان می‌دهد، این تغییرات در وضعیت شیوع کرونا، مربوط به تعطیلات عید فطر است.   او افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا برای برخی از استان‌ها محدودیت‌هایی در نظرگرفته است، اگر روند صعودی در استان به همین روال باشد قطعا محدودیت‌هایی که در برخی استان‌ها مثل استان‌های جنوبی برقرار کردند، برای استان ما هم برقرار خواهد شد.  
شیوع کرونا در استان، صعودی است  
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که شیب شیوع کرونا در استان صعودی است یا ثابت مانده، ادامه داد: میزان آمار مبتلایان روند صعودی دارد آما آمار فوتی‌ها ثابت مانده است.   بیشتر بخوانید: افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در مشهد   رحیمی  همچنین درباره پیشنهاد‌هایی برای اعمال محدودیت‌ها به ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ما هنوز درخواست‌هایی را مطرح نکردیم، ضمن این که شرایط تا ۱۵ خرداد ماه اعلام شده است. بعد از این تاریخ اگر تغییرات واضحی وجود داشته باشد حتما اعلام خواهیم کرد و شرایط را تا یک هفته دیگر و تا پایان هفته رصد می‌کنیم که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.  
باز شدن اماکن و فضا‌های عمومی به منزله پایان کرونا نیست  
شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر تعداد بیماران مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه روند افزایشی داشته است، گفت: باز شدن اماکن و فضا‌های عمومی به منزله پایان کرونا نیست و باید مردم در خصوص رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی همچنان دقت نظر داشته باشند.
 او با اشاره به اینکه باز شدن اماکن و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کشور لازم و ضروری است، افزود: هر چند آمادگی‌های لازم در حوزه‌های بهداشتی و درمانی کاملا وجود دارد، اما مردم همچنان باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، زیرا کوچک‌ترین سهل انگاری می‌تواند شرایط را بحرانی کند.   جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این بیماری علایم غیر مشخصی دارد و ممکن است عوارض غیر بازگشتی را برای بیماران ایجاد کندادامه داد: از تمام مردم می خواهم حتما ضمن رعایت اصول و مراقبت‌های بهداشتی از انجام تردد‌های شهری یا سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.   بدیعی بیان کرد: اگر مردم نکات بهداشتی را فراموش کنند یا سهل انگاری در این زمینه داشته باشند، ممکن است با شرایط بدتری نسبت به گذشته روبه رو شویم.   منبع:خراسان   انتهای پیام//ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی محدودیت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است. هر ساله این شهرستان مذهبی به دلیل بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی این شهر مقدس که انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی را در دل خود جای داده طرقبه است. در این منطقه خوش آب وهوا دشت گل‌های ارغوان وجود دارد که تا مسافت‌های طولانی چشم نوازی می‌کند.

در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با باران همراه شده است، زیبایی این دشت نیز در یک روز بارانی دو چندان شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: حسین ابراهیمی گنجه ای - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی