Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مجوز شکارهای بزرگ طی چند سال گذشته در کرمانشاه صادر نشده است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

فریدون یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع قراویز به عنوان یکی از مناطق بکر و از زیستگاه‌های اصلی آهوی ایرانی در کشور شناخته شد اظهار داشت: براساس سرشماری جمعیت حیات وحش در استان رو به رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجوز شکارهای بزرگ در استان صادر نمی‌شود گفت: سال گذشته برای شکار پرنده به صورت خیلی محدود و در پاره‌ای از عرصه‌ها مجوز صادر شد که به دلیل مطرح شدن آنفولانزای فوق حاد پرندگان این مجوزها لغو شد و این جزو شروط مجوزها بود.

یاوری با اشاره به اینکه وجود ذرات گرد و غبار از یک دهه گذشته از مهمترین چالش‌های استان است گفت: براساس تحقیقات سازمان محیط زیست در تمام عرصه‌های کشور برای شناسایی کانون‌های داخلی مولد گرد و غبار هیچ کانونی در استان شناسایی نشده است.

شکارچی پلنگ در شرق گیلان دستگیر شدبرخورد قاطع با شکارچیان متخلف در گیلان؛ 115 هزار مترمربع از اراضی استان رفع تصرف شدشکار غیرمجاز  تنوع زیستی ‌خراسان جنوبی را به شدت تهدید می‌کند

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: ذرات گرد و غباری که در جو وجود دارد توده‌هایی است که از کشورهای همسایه به ویژه عراق به داخل کشور ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به 10 مورد در استان افزود: این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز علاوه بر اندازه‌گیری میزان گرد و غبار، گازهای مختلف را نیز اندازه می‌گیرند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: براساس داده‌های این ایستگاه‌ها گذشته از موضوع گرد و غبار، سایر پارامترها در جو استان استاندارد هستند و واحد‌های صنعتی استان از نظر پساب، پسماند و خروجی دودکش به صورت مستمر پایش می‌شوند.

یاوری با بیان اینکه 35 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در استان فعال است گفت: یکی از رسالت‌های سازمان محیط زیست موضوع پایش است یعنی منابع آلاینده محیط زیست به طور کلی در زمینه آب، خاک و هوا شناسایی شوند و این کار به صورت رایگان توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌هایی که در عرصه‌های طبیعی استان رخ می‌دهد یکی از چالش‌های اصلی است عنوان کرد: بنابر نظر کارشناسان آتش‌سوزی چنانچه به صورت طبیعی باشد یک مرحله از تکامل جنگل است آتش‌سوزی‌های کنونی از حالت طبیعی خارج شده و بسیاری از این حوادث ناشی از خطاب انسانی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در آتش‌سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری از بین می‌روند افزود: آتش‌سوزی به شکل گسترده اثرات خاصی روی کیفیت زیستگاه‌ها دارد.

انتهای پیام/832/ی​​​​​​

R41380/P/S6,68/CT1 واژه های کاربردی مرتبط پایش و نظارت در محیط زیست

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست محیط زیست استان کرمانشاه گرد و غبار آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی نیک‌طبع مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره آخرین وضعیت تالاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان پس از وقوع سیلاب‌های اخیر گفت: بر اساس آخرین رصد نقشه‌های ماهواره‌ای، در حال حاضر ٥٠ هزار هکتار از وسعت تالاب جازموریان آبگیری شده و سیلاب کماکان در حال وارد شدن به تالاب است.

نیک‌طبع با بیان اینکه تالاب جازموریان تالاب کم‌عمق و کاملا فصلی است، خاطرنشان کرد: این تالاب جزو بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین کشور محسوب می‌شود و خاصیت آن، جذب آب به صورت یک اسفنج است که نه فقط باعث تغذیه گیاهان سطح تالاب در فصول خشک سال می‌شود، بلکه از تبدیل این محل به کانون گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند.

وی همچنین درباره دریافت حقابه زیست محیطی تالاب جازموریان گفت: مطالعات زیست محیطی حقابه تالاب جازموریان در سه وضعیت مرطوب، خشکسالی و ترسالی صورت پذیرفته و مکاتبات لازم برای رهاسازی حقابه صورت پذیرفته است و شرکت آب منطقه‌ای نیز در مواردی رهاسازی حقابه را انجام می‌دهد و مکاتبات آن را به این اداره کل ارسال می‌کند.

کد خبر 846779 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها تالاب خبر مهم استان‌ کرمان باران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز