Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:27:44 GMT

عملیات اجرایی پروژه‌های روستایی در قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۹۹۲

عملیات اجرایی پروژه‌های روستایی در قزوین آغاز شد

مجتبی مهاجری در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاهای کنگاور، چمن و یمقان دهستان چوقور طارم سفلی خبر داد.

وی افزود: عملیات حفاری و لوله گذاری خط انتقال آب شرب روستای کنگاور از پروژه‌های مصوب قرارگاه که با همکاری شرکت آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی روستای کنگاور با هدف تأمین آب شرب بهداشتی برای ۲۵ خانوار ساکن، آغاز و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول لوله گذاری این پروژه حدود ۵ کیلومتر است.

مهاجری اظهار کرد: کنگاور یکی از روستاهای کم برخوردار دهستان چوقور طارم سفلی است که تا به حال در این روستا خط انتقال آب شرب نداشتند و با تانکر از چشمه‌های مجاور روستا، آب شرب مورد نیاز را تأمین می‌کردند و به همین دلیل اکثر جمعیت روستا به شهر مهاجرت کرده بودند که با آغاز و اجرای این پروژه آب رسانی، سبب باعث احیای روستا و مهاجرت معکوس روستاییان می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب شرب روستای چمن نیز که در سال گذشته کلنگ زنی و به علت برودت هوا و مواجهه شدن با فصل زمستان متوقف شده بود، آغاز و این پروژه نیز تا ۴۵ روز آینده قابل بهره برداری است.

مهاجری ادامه داد: مخزن آب شرب روستای چمن به حجم ۱۰۰ متر مکعب است که وظیفه آب رسانی بهداشتی برای ۱۵۰ خانوار این روستا را دارد. تا قبل از آغاز اجرای این مخزن، اهالی روستا از یک مخزن فرسوده، قدیمی و کوچک استفاده می‌کردند.

وی یادآور شد: این پروژه با همکاری آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی مردم انجام می‌شود.

مدیر کارگروه زیرساخت و عمران افزود: علاوه بر ساخت مخزن، خط انتقال آب شرب روستای چمن نیز به طول ۱۸۰۰ از چشمه تا مخزن نیز انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی آب بند روستای یمقان با هدف احیای چشمه‌های زیرزمینی و سیراب شدن سفره‌های زیرزمینی و همچنین تأمین آب کشاورزی اهالی در فصول کم آب نیز آغاز و تا دو ماه آینده قابلیت بهره برداری دارد.

مهاجری اظهار کرد: با اجرای این طرح حدود ۶۰ هزار متر مکعب آب برای استفاده در فصول کم آبی جهت احیای باغات و زمین‌های کشاورزی پایین دست روستا، ذخیره می‌گردد. بیش از بیش از ۵۰ هکتار از باغات و زمین‌های کشاورزی این روستا با شروع این طرح احیا می‌شود.

وی عنوان کرد: این پروژه با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان، قرارگاه پیشرفت و مردم انجام می‌شود و سالانه در اشتغال مستقیم و رونق محصولات کشاورزی تأثیر مستقیم دارد.

مدیر کارگروه زیرساخت و عمران افزود: تمامی پروژه‌های زیرساختی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی مصوب و اجرا می‌کند، با مشارکت سه جانبه قرارگاه، دستگاه اجرایی مربوطه و مردم جهت رفع مشکلات زیربنایی روستا می‌باشد. با اجرای این پروژه‌ها از مهاجرت اهالی روستاها به شهر جلوگیری می‌کند و حتی سبب مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده روستاهای کم برخوردار، کمبود و یا نداشتن آب شرب روستایی و آب کشاورزی است که سالانه باعث از بین رفتن باغات و زمین‌های کشاورزی می‌شود که با ورود قرارگاه به این مساله سبب احیای روستاها می‌شود.

کد خبر 4943011

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی مهاجری روستا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین ایلام سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی بیرجند امام خمینی ره ستاد مقابله با کرونا سانحه تصادف قرارگاه پیشرفت عملیات اجرایی آب شرب روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران