Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:02:34 GMT

دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۹۰۴۲

دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا

 سیف الله سعدالدین روز یکشنبه به رسانه‌ها افزود: دانشگاه سمنان در این رتبه‌بندی در رتبه ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرارگرفت.
وی درباره اهمیت این رتبه بندی از نظر سطح علمی، بیان کرد: رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که سال ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۰ حضور دارند که پنج دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرارگرفته‌اند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی آسیایی سال  ۲۰۱۹ این موسسه  ۲۹ دانشگاه بود که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ دانشگاه افزایش یافته است .
سعدالدین اظهار داشت: در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ این موسسه ۱۱ دانشگاه شامل یاسوج، بین‌المللی امام خمینی، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی اصفهان، کردستان، شهید چمران اهواز، بوعلی سینا، سمنان، شهرکرد، شاهد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور دارند که در رتبه‌بندی سال پیش حضور نداشتند .
 وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور در سال ۲۰۲۰  توانسته‌اند با تلاش مضاعف به جایگاه چشمگیرتری دست یابند خاطر نشان کرد: روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی استفاده شده است.
رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۸۹ دانشگاه را از ۳۰ کشور در بردارد که از این میان پنج دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار دارند .

دانشگاه سمنان سال ۱۳۵۳ با نام موسسه عالی تکنولوژی سمنان آغاز به کار کرد و اکنون به عنوان دانشگاه مادر و منتخب استان، با داشتن ۸۰۰ هکتار فضا با زیربنای  ۱۹۱ هزار مترمربع و توسعه امکانات آموزشی و پژوهشی، به یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور  مبدل شده، این دانشگاه در فهرست یک درصد برتر دانشگاه های تاثیر گذارجهان از نظر تعداد استنادات قراردارد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری سمنان علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری سمنان علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سمنان علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟

همتی فر، سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، متولی مجموعه مراکزی است که در حوزه تربیت کودکان زیر هفت سال فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این سازمان باید آیین‌نامه‌ها را مصوب و ساماندهی کرده و مجوزها را  تحت نظر خود در بیاورد.

او ادامه داد: سازمان تعلیم و تربیت کودک در انتهای سازماندهی و ساماندهی مراکز فعال پیشین است. مجوز این مراکز بر اساس قوانین و ضوابط جدید مورد بررسی و پالایش قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: به علت ساماندهی کودکستان‌ها، این مراکز و مربیان رتبه‌بندی نمی‌شوند.

گفتنی است که پیش از این همتی فر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرده بود: مراکز باید خود را با قوانین جدید تطبیق داده و در صورت نیاز قوانین خود را اصلاح کنند و پایگاه اطلاعاتی این مراکز ایجاد و به مردم اعلام می‌شود.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: فرایند مجوزدهی در سراسر کشور به صورت همزمان و مجازی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت