Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری در امور تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از روش‌های تامین مالی از طریق عرضه سهام در بورس است که این تامین مالی پایدار به رشد شرکت‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ‌شرکت‌هایی که رشد نداشته و یا سنتی هستند و یا شرکتی که پایه دانش و تحقیق و توسعه قوی داشته باشد و مرتب محصولات و آپشن‌های مدنظر را ارتقاء دهد؛ قطعا می تواند در رشد سهام و رشد شاخص بورس تاثیرگذار باشد که شرکت های دانش بنیان نیز از این نوع هستند و تاثیرشان روی بازار سرمایه متفاوت تر از شرکت های تولیدی دیگر است.

وی تصریح کرد: تعدادی از این مجموعه‌ها وارد بورس شدند؛ در حال حاضر 35 شرکت دانش‌بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس حضور دارند و ارزش شرکت‌ها چیزی حدود 150 هزار میلیارد تومان است. در سال جاری براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است 5 شرکت دیگر نیز وارد بورس شوند.

وی تأکید کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان های‌تک و استارتاپ‌ها بتوانند روی بورس تاثیر قابل توجهی داشته باشند به طور یقین در روند رشد شاخص، جذب منابع و تحول اقتصاد تاثیرگذار خواهند بود.

دستیار معاون علمی و فناوری در امور تامین مالی و سرمایه گذاری اضافه کرد: رشد دانش بنیان‌ها با سایر شرکت‌هایی که روی تابلوی بورس متفاوت است. زمانی که شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم، می بینیم که ارزش سهام دانش‌بنیان‌ها 22 برابر، بعضی 19برابر و برخی نیز 13برابر شده اند یعنی میانگین شرکت‌ها بالاتر از 6 برابر شده است. این نشان دهنده این است که این شرکت‌ها مرتب رشد کرده اند و ارزش سهام روی افزایش شاخص بورس هم تاثیر دارد.

انتهای پیام/

169 / 336 سرمایه گذاری بازار سرمایه دانش بنیان سهام شرکت علیرضا دلیری فرابورس استارتاپ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری بازار سرمایه دانش بنیان سهام شرکت فرابورس استارتاپ دانش بنیان تامین مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش قدس آنلاین، با وجود خبرهای مختلف مبنی بر عدم واریز سود سهام عدالت توسط شرکت‌های بورسی، این سود قبل از نوروز برای مردم واریز شد، حال سئوال اینجاست که نظارت‌ها بر این شرکت های بورسی چگونه است تا سود سهام عدالت به موقع واریز شود؟

ولی الله جعفری، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفت: ۳۶ شرکت بورسی و ۲ شرکت غیربورسی سود خود را باید واریز کنند تا واریز سود سهام عدالت به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: قبل از نوروز برخی از این شرکت‌ها برای تامین بودجه و سود حاصل از سهام عدالت با مشکلات مالی رو به رو بودند که با توجه به رفع بخشی از این مشکلات، قرار است خرداد ماه امسال بخش دیگری از سود سهام عدالت برای مردم واریز شود.

جعفری اضافه کرد: همکاران ما در اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار با ۳۶ شرکت بورسی به صورت مستمر ارتباط دارند و پیرو سپرده گذاری شرکت‌ها مدام پیگیر هستند تا سود این شرکت ها برای اداره واریز شود. 

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مخابرات هم جزو شرکت هایی بود که با وجود بزرگ بودن شرکت مشکلات مالی داشت و نتوانست سود سهام خود را برای سهام عدالت قبل از نوروز واریز کند؟، گفت: مشکلات مالی به بزرگ و کوچک بودن شرکت‌ها ارتباطی ندارد، مخابرات هم ممکن است مشکلات خاصی داشته باشد، در واقع مشکل اصلی شرکت‌ها در ارتباطی است که با مشتریان خود دارند و مطالبات را نمی‌توانند دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی