Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور ترکیه مدعی شد که حدود ۱۰۰ عنصر پ ک ک در ماکوی آذربایجان غربی هستند که دولت ایران باید با آنها مقابله کند. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه که برای بازدید از روند احداث دیوار مرزی با ایران به شهر «دوغوبایزید» در استان آغری رفته بود ادعا کرد: هم اکنون حدود 100 تروریست(پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک) در منطقه دامبات ماکو در شمال غربی ایران حضور دارند. این مسئولیت ایران است که آن‌جا را پاکسازی کند.

سویلو با تشکر از کارکنان و نیروهای امنیتی دخیل در ساخت این دیوار اظهار داشت: 75 درصد از این پروژه به اتمام رسیده و تا پایان امسال آن را به طور کامل تمام خواهیم کرد. 3 کیلومتر راه نیز احداث خواهد شد.

وزیر کشور ترکیه تصریح کرد: از یک طرف سیم خاردار در مرز کشیده شده و از طرف دیگر دوربین دید در شب، دوربین‌های حرارتی و سنسورهای روشنایی نصب شده است. به ویژه در مرزهای آغری و ایغدیر از این تکنولوژی‌های نوین برای تامین امنیت مرزی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ما از مبارزه ایران با تروریسم حمایت می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم تا طبق توافقات از مبارزه ما با تروریست‌ها نیز حمایت کنند. زیرا می‌خواهیم جهان هم بداند که اکنون در آن سوی مرز در منطقه دامبات ماکو حدود 100 تروریست حضور دارند. این موضوع برای ما مهم است.

سویلو مدعی شد که اگر ترکیه وارد دامبات ماکو شود، یک تروریست در آنجا نخواهد گذاشت و افزود: این مسئولیت همسایه ما ایران است و آنها نیز نسبت به این مسئولیت آگاهند. امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

مقامات ترکیه هر از چندی ادعاهایی از این دست درباره حضور نیروهای تروریست پ ک ک در ایران مطرح می‌کنند. ایران همواره با شاخه ایرانی پ ک ک که تحت عنوان پژاک در کشورمان فعالیت تروریستی دارد مقابله کرده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,95,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه وزیر کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آنچه ایسنا روایت کرده است، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران درباره مطرح شدن پرونده نیکا شاکرمی در رسانه های بیگانه، گفت: الان دانشجویان در دانشگاه های آمریکا و اروپا در حال حمایت از مردم فلسطین هستند. می خواهند توجهات را از این اعتراضات دور کنند. از سویی می‌خواهند عملیات وعده صادق را مخدوش کنند. آنها آمدند و یک سوژه بسیار مضحک که همه ابعاد آن روشن است را مطرح کردند که پاسخ آن هم داده شد و مشخص شد؛ دشمن و رسانه های آنها به گزارش های دروغ و دور از واقع متوسل شده اند تا عملیات روانی انجام دهند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901809

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • مطهری: یحیی نه؛ مسئولیت فنی تیم با من است | برای حیثیت خودمان بازی خواهیم کرد