Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارت و مواضع تحریک آمیز رییس جمهور آمریکا علیه معترضان و اصرار به فراخواندن ارتش برای سرکوب آن‌ها و نیز پافشاری بر راه حل امنیتی، به گفته ناظران، تلاشی از سوی ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کشور است، اما به ضرر امنیت و ثبات جامعه آمریکا تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ناظران می‌گویند که سفیدپوستان آمریکا که برخی از آن‌ها از حامیانش هستند، نه تنها با نژادپرستی ترامپ و نوع نگاهش نسبت به سیاه پوستان و اقلیت‌های دینی و نژادی در آمریکا موافق هستند بلکه استفاده از زور برای سرکوب آن‌ها را نیز تایید می‌کنند و این امر علت پافشاری عجیب ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی علیه معترضان است.

ترامپ می‌داند که آرای سیاه پوستان که حدود ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، از دست خواهد داد و در مقابل گمان می‌کند که در صورتی که به عنوان منجی آمریکای سفیدپوست در مقابل سیاه پوستان باشد، آرای اکثریت سفید پوست را کسب خواهد کرد.

درخواست‌های دوستان و انتقادات دشمنان ترامپ برای کاستن از اظهارات تندش علیه معترضان اثر نکرد؛ ترامپ فقط چشم به انتخابات دوخته است و همچنان اصرار دارد تا ارتش را برای سرکوب تظاهرکنندگان فراخواند و بار‌ها از حاکمان ایالت‌ها خواست تا گارد ملی را به خیابان‌ها بکشانند و بار‌ها آن‌ها را به خاطر عدم کنترل اوضاع و عدم سرکوب تظاهرکنندگان توبیخ کرده است. این امر مارک اسپر وزیر دفاع را واداشت تا با پیشنهاد ترامپ برای استفاده از "قانون نافرمانی" مخالفت کند طبق این قانون رییس جمهور می‌تواند نیرو‌های مسلح و نیرو‌های گارد ملی را در شرایطی خاص در کشور مستقر کند.

موریل باوزر شهردار واشنگتن در راستای جلوگیری از وقوع درگیری میان تظاهرکنندگان و ارتش، در پیامی به ترامپ گفت که "استقرار نیرو‌های ارتش آمریکا تظاهرکنندگان را بیشتر خشمگین می‌کند و باعث اعتراض بیشتر آن دسته از تظاهرکنندگانی می‌شود که برای تغییر و اصلاح نظام نژادپرستی امریکا به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می‌کنند".

کاملا روشن است که نوع برخورد ترامپ با اعتراضات در این چند روز نشان داد که ترامپ به دنبال یافتن راه حل‌هایی به منظور پایان دادن به تنش‌ها و آرام کردن اوضاع نبوده باست؛ بلکه او با تحریک معترضان و کشاندن آن‌ها به سمت خشونت‌های بیشتر، به دنبال تشدید اوضاع بود تا فراخواندن ارتش برای سرکوب معترضان را توجیه کند و بتواند آرای نژادپرستان سفید پوست را کسب کند، زیرا آن‌ها ترامپ را "قهرمان سفید پوست" خواهند دید که از "برتری نژاد" آن‌ها دفاع خواهد کرد بدون آنکه به سرنوشت آمریکا کوچکترین اهمیتی بدهند؛ آمریکا اینک بر سر آتش فشانی از نژادپرستی و تبعیض ومحرومیت قرار دارد و اتفاقات اخیر فقط دودی از این آتشفشان بود.   منبع: العالم انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ نژادپرستی در آمریکا جورج فلوید برای سرکوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی