Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:15:50 GMT

گشت مشترک در گرمه در مقابله با تصرفات غیرقانونی اراضی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۹۲۴۹

گشت مشترک در گرمه در مقابله با تصرفات غیرقانونی اراضی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمه گفت: گشت‌های مشترک، به‌طور میدانی وارد عرصه شده‌اند و تحت مدیریت و نظارت مدعی‌العموم، مبادرت به جلوگیری از تصرفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم روستاها و اراضی ملی و دولتی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی سعید منیری درباره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی گرمه اظهار کرد: برای پیشگیری از توسعه موارد تغییر کاربری‌های غیرمجاز باید در حوزه‌های پیشگیری و مقابله، هماهنگی و تعامل سازنده و راهگشا وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمه افزود: نقش ضابطین خاص و عام ازجمله جهاد کشاورزی که به‌عنوان ضابط خاص فعالیت می‌کنند، طبق قوانین و مقررات موضوعه در موارد بروز جرائم مشهود و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بسیار حائز اهمیت و بازدارنده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن نتایج و آثار اجتماعی و فرهنگی اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت و پاسداری از حقوق عمومی و بیت‌المال خاطرنشان کرد: این دادستانی حسب وظایف ذاتی و رسالتی که در باب پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال دارد، اخیراً طرحی را اجرایی کرده که به‌موجب آن دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ازجمله منابع طبیعی و امور اراضی، راه و شهرسازی و فرماندهی انتظامی این شهرستان متعاقب برقراری گشت‌های مشترک، به‌طور میدانی وارد عرصه شده است.

منیری تصریح کرد: بر این اساس، این گشت‌ها تحت مدیریت و نظارت مدعی‌العموم، مبادرت به جلوگیری از تصرفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم روستاها و اراضی ملی و دولتی می‌کنند و مراتب نیز طی صورت‌جلسه‌ای به متصرفین فعلی ابلاغ می‌شود.

گفتنی است شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان شمالی واقع است و دارای ۱ بخش مرکزی و ۷ دهستان می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گرمه خراسان شمالی دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر جرم‌انگاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: افراد در شکل تخلف و بدون مجوز ساخت‌وساز یا خلاف مجوز صادر شده، مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند، در این راستا لازم است تمام موارد ساخت‌وساز غیرمجاز، عملیات ساختمانی بدون اخذ پروانه یا برخلاف مفاد پروانه انجام شود تا روزبه روز شاهد افزایش اقدامات خلاف قانون نباشیم.

وی افزود: ضرورت چنین اقدامی در کنار سایر اقدامات غیرکیفری با توجه به مضرات و خطرات سنگین ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتکاب تخلفات و سایر جرایم نیز تأثیر بسزایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تهدیدی برای سرمایه شهروندان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

ایزدیار اضافه کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز جرم کیفری محسوب می‌شود، زیرا تهدید آشکاری برای محیط شهری و سلامت جامعه است.

کد خبر 748214

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است