Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمام اعضای یک خانواده تبریزی ورزشی هستند.

خبرگزاری فارس – فرهاد فرهادپور: بی‌شک ورزش بهترین نسخه برای سلامتی تن و روان است و تاثیرات مثبت خود را از گذشته دور بین افراد ورزشکار و غیر ورزشکار نشان داده است. در 2 دهه گذشته با‌  گسترش بازی‌های‌ کامپیوتر، تلفن‌های همراه و به موازات آنها فضای مجازی، میزان ورزش بین نوجوانان و جوانان به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا کمتر در کوچه و کوی می‌توان بچه‌هایی را دید که با یک توپ پلاستیکی 2 لایه، لباس‌های رنگارنگ و دروازه‌هایی از سنگ، به دنبال توپ فوتبال هستند.

اما ورزش هنوز هم بین تعدادی از خانواده‌ها طرفدار دارد. خانواده‌هایی که به سلامتی خود و اعضای خانواده اهمیت فراوانی داده و با وجود گسترش فضای مجازی، سعی کردند ورزش را در همان اولویت اول قرار دهند.

خانواده هوشیار شاید به جرات بتوان گفت ورزشی‌ترین خانواده تبریزی هستند که تمام اعضای این خانواده در یک رشته ورزشی به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت هستند.  

در گزارش زیر با این خانواده ورزشی بیشتر آشنا می شویم.

یدالله هوشیار:

بزرگ خاندان و پدر خانواده متولد سال 1330 محله مارالان تبریز است. از سال 1346 وارد ورزش دوچرخه‌سواری شده و به عنوان ورزشکار، مربی، داور و عضو اجرایی بی‌وقفه تا به امروز در صحنه ورزش حضور داشته است.

یدالله هوشیار در دوران ورزشکاری یکی از دوچرخه‌سواران نامی کشور بوده و مقام‌های متعددی را هم کسب کرده است.

یدالله هوشیار در مورد ورودش به ورزش دوچرخه‌سواری می گوید: در سال 1346 توسط آقای اصغر رسولی که از قهرمانان ملی ایران بود به ورزش دوچرخه‌سواری علاقمند شدم. مغازه آقای رسولی در جنب مغازه ما در بازار بود و وی با دوچرخه رفت و آمد می‌کردند و توسط ایشان تشویق به حضور در این رشته شده و فعالیت ورزشی‌ام را در دوچرخه‌سواری آغاز کردم.

وی افزود: از زمان مدیریت مرحوم فکر آزاد دوچرخه‌سواری نوین در تبریز فعالیت جدیدی‌تری را به خود گرفته و در این راستا دوچرخه‌سواران نامی چون برادران فکرآزاد، اصغر رسولی، مرحوم گلچین، خدایاری، کوهی، محمدی در دوچرخه‌سواری تبریز پرورش یافته و این رشته در تبریز به عنوان یکی از قطب‌های ایران معرفی شد و من هم ‌در این فضایی ادامه دهنده راه بزرگان بوده و بعد موفقیت و قهرمانی در مسابقات مختلف از جمله قهرمانی کشور، وارد عرصه مربیگری و کارهای اجرایی شده و تا به امروز در کنار ورزش دوچرخه سواری بودم.

هوشیار بهترین خاطره ورزشی خود را قهرمانی در مسابقات کشور در اولین حضورش در اواخر دهه 40 عنوان می‌کند و تلخ‌ترین خاطره‌اش هم مصدومیت در اردوی تیم ملی بوده که سبب شد بازی های آسیایی 1974 تهران را از دست دهد.

یدالله هوشیار‌ قدیمی‌ترین عضو اجرایی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان است. وی از سال 1365 و اولین دوره شروع مسابقات تا سال 98 در تمامی دوره‌های به عنوان داور و یا کمیته اجرایی حضور داشته و در برگزاری منظم مسابقات یکی از چهره‌های تاثیرگذار این مسابقات بوده است.

 

ناصر هوشیار:

پسر ارشد خانواده هوشیار دقیقا راه پدرش را در پیش گرفته و در دوچرخه‌سواری را به عنوان رشته ورزشی خود انتخاب می کند.

ناصر هوشیار همانند پدر در این رشته درخشان ظاهر شده و خیلی زود با قهرمانی در مسابقاات استانی، در تیم منتخب استان قرار گرفته و در مسابقات کشوری هم مقام های قا‌بل ذکری را کسب کرد.

وی همچنین چندین دوره در مسابقات تور دوچرخه‌سواری ایران آذربایجان و مسابقات قهرمانی کشور و تورهای مختلف که در ایران برگزار شده به عنوان رکاب‌زن در دهه 70 حضور داشته است و در اردوهای تیم ملی هم حضور داشته است.

وی سابقه یک دهه حضور در به عنوان مربی در باشگاه های کشور را داشته و به عنوان مربی تیم ملی هم فعالیت داشته است.

ناصر هوشیار پس از پایان دوره ورزش قهرمانی، در دهه 90 وارد بخش مدیریتی شده و در حال حاضر دبیر هیات دوچرخه سواری استان و رئیس هیات دوچرخه سواری تبریز است.

ناصر هوشیار در مورد اینکه چرا دوچرخه سواری را به عنوان رشته ورزشی اش برگزید، گفت: من همیشه در کنار پدر بودم و با وی در تمرینات حضور می یافتم و به این رشته علاقمند شده و دوچرخه‌سوار شدم. البته نادر و عادل به خاطر قد بلندی که داشتند به والیبال رفتند و به من هم گفتند که چون قد بلندی داری بیا والیبال، اما قسمت این بود که من در همان دوچرخه‌سواری حضور داشته باشم.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی را داراست.

به جرات می‌توان گفت یکی از دلایل اینکه دوچرخه‌سواری یکی از رشته های موفق استان آذربایجان‌شرقی بوده است را می‌توان یدالله هوشیار و ناصر هوشیار ذکر کرد.

 

نادر هوشیار:

فرزند دوم خاندان هوشیار برخلاف پدر و برادر بزرگترش، به رشته توپی علاقمند شده و فعالیت خود را در والیبال آغاز کرد.

وی از سال 1374 به عنوان یکی از بازیکنان بومی در تیم های تبریزی حاضر در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشته که با تیم موتوژن تبریز در سال 78 به نایب قهرمانی ایران دست یافته و سال‌ها نیز در تیم شهرداری تبریز حضور داشت. وی سابقه مربیگری هم داشته و هدایت تیم شهرداری تبریز برعهده داشته است. رشته تحصیلی وی نیز ورزشی و کارشناس ارشد تربیت بدنی است.

نادر هوشیار در مورد سابقه ورزشی‌اش گفت: از سال ۷۴ به صورت حرفه ای والیبال رو زیر نظر استاد طهوری در سالن اقدمی شروع کردم از سال ۷۶ عضو به تیم جوانان استان انتخاب شدم و اولین بار مقام دوم ایران رو کسب کردم در سال ۷۸ اولین قراداد ورزشی‌ام با تیم موتوژن تبریز با مربیگری محمد حسین غیاثی بستم و بهترین مقام تاریخ تبریز رو در لیگ برتر که نایب قهرمانی بود کسب کردیم.

اما نکته جالب دیگراز خانواده هوشیار می‌توان‌ کشیدن جور والیبال این استان در مسابقات کشوری اشاره کرد.

تنها نماینده آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشور تیم اسپورت هوشیار در لیگ دسته یک ایران است که با مالکیت این خانواده و تلاش‌های نادر هوشیار بوده است.

وی در مورد علت تیمداری اش گفت: با توجه به سابقه که در رشته والیبال داشتم و نبود تیمی در والیبال و تعهد نسبت به بازیکنان بومی که اکثرا در رده جوانان من مربی‌شان بودم با کمک همکاران و دوستان تیم اسپورت هوشیار را دایر نمودم و جهت شرکت در مسابقات دسته ۱ اعلام آمادگی کرده و در این مسابقات حضور یافتیم.

اما گلایه‌های این بخش خصوصی در والیبال تبریز هم شنیدنی است: حمایت چندانی از تیم نشد ما همه چه بازیکن و چه کادر قرارداد سفید امضا کردیم و بدون مبلغ جهت بازی برای شهرمان و نام آذربایجان حضور داشتیم و اگر قسمت باشد در سال ۹۹نیز با حمایت دوستان باز تیمداری خواهیم کرد ولی با تجربه بهتر نسبت به سال ۹۸.

 

صابر هوشیار:

صابر در خانواده ورزشی هوشیار به کشتی علاقمند شده و در این رشته فعالیت خود را آغاز کرد. کشتی بعد از جدایی اردبیل از آذربایجان‌شرقی در این استان دچار افتی شد و همین سبب شد که صابر هوشیار به اندازه پدر و برادرانش در کشور شناخته نباشد، هر چند مقام‌های متعددی کشوری و دانشگاهی را کسب کرده بود.

وی نیز همانند برادر بزرگ‌ترش تحصیلاتش را در ورزش ادامه و مدرک کارشناسی تربیت بدنی را اخذ کرد.

وی در بخش مدیریتی هم در ورزش حضور فعالی داشته و مسوول انجمن کشتی کارگران آذربایجان‌شرقی، مسوول انجمن کشتی دانشجویان منطقه 3 کشور و پیام نور است.

وی در عرصه مربیگری هم فعال بوده و شاگردانی را به کشتی استان معرفی کرده است.

عادل هوشیار:

یک والیبالی دیگر در خانواده هوشیار و رقابت والیبالی‌های با دوچرخه سواران.

ته تغاری خانواده هوشیار می گوید: متولد ١٣٦٨ تبریز بوده و در سال ٧٨ به مدت ٥ سال در رشته کاراته فعالیت داشتم و همزمان سال ٨٠ در رشته والیبال رو شروع کردم ، از سال ٨٢ تا ٩٠ در مسابقات قهرمانی کشور از نوجوانان ، جوانان ، امید حضور داشتم. سال ٨٥ اول حضور در لیگ با تیم ریخته‌گری تبریز در دسته یک باشگاه‌های کشور تجربه کردم.

وی افزود: سال ٨٦ زرین معدن زنجان ، ٨٧ تراکتور سازی تبریز ، از سال ٨٨ تا ٩٧ در شهرداری تبریز حضور داشتم . سال ٩٨ تیم دسته یکی اسپورت هوشیار و مقام های کشوری سال ٨٥ مقام سوم امیدها‌، مقام اول امیدهای کشور سال ٩٠ و دو مقام سومی لیگ برتر با شهرداری تبریز و چندین مقام کشوری لیگ بسیج و هلال احمر در کارنامه دارم.

عادل هوشیار مربیان خود را قاسم تاجری، عادل بناکار، بهرام باقرزاده، نادر هوشیار و سیدفتاح موسوی نامبرد.

 


ناصر هوشیار در کنار پدر یدالله هوشیار

پدر و 4 پسر در یک ساختمان 5 طبقه در کنار هم سکونت دارند. فعالیت و بحث‌های ورزشی همیشه در راس اهداف این خانواده بوده و جای تعجب نخواهد بود که در آینده نزدیک نوه‌های یدالله هوشیار هم در ورزش قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف حضور داشته باشند، جالب اینکه همسر ناصر هوشیار هم کارشناس تربیت بدنی بوده و در رشته هندبال فعالیت می‌نماید تا ورزش در این خانواده تنها به آقایان محدود نشده باشد.

انتهای پیام/60017

 

منبع: فارس

کلیدواژه: والیبالیست کشتی دوچرخه سواری تبریز هوشیار فارس تبریز خانواده تبریزی ورزش دوچرخه سواری مسابقات کشور خانواده هوشیار آذربایجان شرقی شهرداری تبریز قهرمانی کشور حضور داشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند

علی شهبازی با بیان اینکه بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند گفت: مدال های برون مرزی بدنسازی استان در سال گذشته توسط شهلا قهرمانی، سید هادی موسوی، احمدی مهری، سجاد کریمی و محمد باقر شمسی کسب شد.

وی اضافه کرد:سال گذشته ۱۷ مسابقه استانی با حضور ۱۳۰ ورزشکار برگزار شد و ۱۷ تیم در رشته های زیر مجموعه هیات با ۱۸۰ ورزشکار به مسابقات کشوری و برون مرزی اعزام شدند.

شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کاپ اخلاق توسط تیم بانوان در مسابقات پاورلیفتینگ در گیلان کسب شد، افزود: ۱۴ برنامه تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و همچنین ۱۴ دوره آموزشی در رشته های مختلف برای گروه های هدف برگزار شد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای این هیات ورزشی توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان ورزشی است که این مهم در سال جاری با جدیت پیگیری می شود.

وی اعزام تیم های مختلف ورزشی، حضور در لیگ برتر و میزبانی مسابقات مختلف کشوری را از دیگر برنامه های پیش روی این هیات ورزشی در سال جاری برشمرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۲ مچ انداز این هیات ورزشی عضو تیم ملی هستند که این موضوع از ظرفیت های بالای این رشته در استان حکایت دارد.

به گفته وی، شهرستان طارم یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در رشته مچ اندازی است که تلاش شده طی سال جاری با تامین تجهیزات لازم به عنوان قطب این رشته در استان معرفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!