Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش بینی‌های آمریکا مبنی بر پیروزی جنگ تروریستی اش علیه سوریه و یا تضعیف دولت سوریه ناکام ماند، آمریکا به سبب شکست جنگ تروریستی اش و پیروزی سوریه و متحدانش، سیاست جنگ اقتصادی را به عنوان آخرین حربه بکار گرفت تا بتواند کسب هرگونه دستاوردی را از طریق مذاکرات سازش برای خود تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قانون سزار که نمونه بارزی از جنگ اقتصادی تروریستی از نقطه نظر کارشناسان مسائل بین المللی است، سوریه ومتحدانش و ملت سوریه را هدف قرار گرفته است. همچنین در پی ضربه زدن به طرح بازسازی سوریه است و می‌خواهد سوریه را از جایگاه اصلی خود دورکند؛ زیرا نقش سوریه نقشی برجسته در منطقه بود.

پژوهشگران تاکید کردند که سوریه و محور مقاومت توانست پیروزی‌های متعددی علیه تروریسم به ثمر برساند؛ علاوه بر این تحول مهمی در سطوح اقتصادی به ثبت رساندند. همچنین روابط اقتصادی قوی میان سوریه و ایران و روسیه و چین و لبنان و عراق وجود دارد.

آن‌ها اظهار داشتند که هدف آمریکا از اعمال فشار علیه سوریه و متحدانش محقق کردن برخی منافع با رژیم اشغالگر است. واشنگتن با این فشار‌ها می‌خواهد پیامی ارسال کند بدین مضمون که هرگونه سازش در سوریه صورت نخواهد گرفت مگر آنکه منافع آمریکایی در منطقه و در راس آن‌ها امنیت رژیم اشغالگر تامین شود وسوریه باید سر میز مذاکره حاضر باشد تا درخصوص جولان اشغالی و معامله ترامپ گفتگوکند. از این رو تجاوزگری‌های مکرر اسراییلی همواره برای یادآوری این مساله است که عامل 'اسراییل' باید در هر سازشی در آینده حضور داشته باشد.

برخی نمایندگان و تحلیلگران توضیح دادند که واشنگتن پس از آنکه در تغییر نظام سیاسی در سوریه از طریق بکارگیری تروریست‌ها ناکام ماند؛ در صدد آن است تا با اعمال قانون سزار ملت سوریه را تحت فشار قرار دهد تا پیروزی‌های محقق شده را کم رنگ جلوه دهد. آمریکا جنگی روانی و رسانه‌ای علیه سوریه به راه انداخته است تا ملت سوریه رهبرش را به منظور موافقت با سازش تحت فشار قرار دهد.

در حالی که برخی نمایندگان بر این باورند که قانون سزار به طور گسترده بر نهاد‌های دولتی تاثیر نخواهد گذاشت، بلکه تاثیر آن بر ملت و اوضاع معیشتی خواهد بود، برخی دیگر تصریح کردند که این محاصره تازگی ندارد؛ زیرا از ۹ سال پیش تاکنون محاصره‌ای شدید علیه سوریه اعمال می‌شود. آن‌ها تاکید کردند که این قانون اوج جنگ تروریستی اقتصادی نظامی آمریکایی علیه کشور به شمار می‌آید و پس از آن به طور تدریجی از شدت جنگ کاسته خواهد شد و ملت خواهد توانست بر پیامد‌های آن غلبه کند.

آن‌ها خاطرنشان کردند که روابط اقتصادی محکمی میان سوریه و متحدانش وجود دارد. سوریه از آغاز جنگ با تروریسم به سمت ایران و روسیه و چین در حال حرکت است و در طول دوران محاصره توانست در زمینه‌های متعدد به خودکفایی برسد؛ از این رو به نظر می‌رسد که محاصره بیشتر یک فرصت بوده است تا مانع و سوریه که درطول دوران جنگ مقاومت و ایستادگی کرد اینک نیزسرخم نخواهد کرد و پیروز خواهد شد.   منبع: العالم انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه تحولات سوریه رژیم اشغالگر علیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف

وزارت بهداشت امروز همزمان با دویستمین روز آغاز حملات به غزه، آماری از شمار شهدا و زخمی‌ها منتشر و اعلام کرد در حمله نظامی اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ فلسطینی زخمی شده اند. در حالی که نیرو‌های اشغالگر ۱۴ فلسطینی را طی عملیات ۵۰ ساعته در اردوگاه پناهندگان نور شمس در کرانه باختری به شهادت رساندند.

همچنین در دویستمین روز آغاز حملات به غزه، اعلام الحربی با انتشار اینفوگراف آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد.

 

بر این اساس، جبهه مقاومت لبنان از آغاز جنگ در غزه ۱۶۳۷ حمله به مواضع صهیونیستی داشته است که ۱۴۰۴ مورد هدف قرار گرفته است. در این حملات ۵۱ حمله مرتبط با هواپیما‌های بدون سرنشین صورت گرفته و ۱۸۲ شهرک اسرائیلی هدف قرار گرفته است.

جبهه مقاومت عراق ۲۴۳ حمله از جمله ۹۰ حمله در عراق و ۸۸ حمله در سوریه علیه مواضع نظامی ایالات متحده و ۶۵ حمله علیه مواضع اسرائیل انجام داده است.

جبهه مقاومت یمن نیز ۱۱۸ حمله از جمله ۹۸ حمله در دریا و ۱۸ حمله علیه اسرائیل انجام داده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • ترندهای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۴
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران