Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:50:32 GMT

کمبود عرضه نفت در ماه‌های آینده

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۰۷۲

کمبود عرضه نفت در ماه‌های آینده

تحلیلگران شرکت ریستاد انرژی انتظار دارند بازار نفت از ماه اوت به بعد حتی با وجود تسهیل محدودیت عرضه توسط اوپک پلاس، دچار محدودیت عرضه شود.

به گزارش ایسنا، بیورن تورنهاگن، مدیر بازارهای نفت در شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی در این باره گفت: با فرض این که بهبود تقاضای جهانی برای نفت در ماههای آینده ادامه پیدا خواهد کرد، بازار نفت حتی پس از این که محدودیت عرضه اوپک طبق برنامه این گروه از ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل شد، همچنان دچار کمبود عرضه خواهد بود.

این موضوع مطمئنا از قیمتهای نفت حمایت خواهد کرد و باعث فعال شدن سریعتر چاههای نفتی تعطیل شده در آمریکا خواهد شد و احتمالا صنعت نفت شیل آمریکا زودتر از موعد به استراحتش پایان می‌دهد.

شواهد حاکی از آن است که بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید آمریکا که تعطیل شده بود از ژوئن در نتیجه رشد قیمتها، دوباره فعال می‌شود.

برخی از تولیدکنندگان آمریکایی در واکنش به روند افزایشی قیمتها در هفته‌های اخیر و نیازشان به درآمدزایی، بخشی از فعالیت تولید متوقف شده را ازسرگرفته‌اند.

به گفته تورنهاگن، با این حال کمبود عرضه که در تابستان امسال روی می‌دهد، به معنای کمبود عرضه جهانی نفت نخواهد بود زیرا ذخایر و مخازن شناور همچنان پر بوده و هنوز کاهش ذخایرشان شروع نشده است. بنابراین حتی اگر برای مدتی میزان تقاضا از عرضه بالاتر رود، به معنای آن نخواهد بود که ما مشکل تامین نفت داریم. نفت زیادی وجود دارد و منتظر برداشت از مخازن است.

بانک گلدمن ساکس هم پیش‌تر اعلام کرده بود که بهبود تقاضای جهانی برای نفت و محدودیت سریع‌تر از حد انتظار تولید خارج از گروه اوپک پلاس، بازار نفت را در ژوئن دچار کمبود عرضه می‌کند. این بانک آمریکایی اواسط ماه مه در یادداشتی تحقیقاتی نوشته بود: با این حال به دلیل میزان عظیم مازاد عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی، فضای چندانی برای رشد قیمتهای نفت در کوتاه مدت وجود ندارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته پیش بینی کرد که بازار نفت در ژوییه دچار کمبود عرضه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تقاضا برای نفت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک کمبود عرضه بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه