Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@15:20:43 GMT

آیا زمانبندی نوشیدن آب اهمیت دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۴۰۶

آیا زمانبندی نوشیدن آب اهمیت دارد؟

رویداد۲۴ در شرایطی که اهمیت نوشیدن آب برای سلامت انسان واضح است، این که آیا زمان بندی انجام این کار نیز اهمیت دارد یا خیر شاید ذهن برخی افراد را درگیر کند.

هنگام صبح
نوشیدن یک لیوان آب هنگام صبح روشی ساده برای آغاز روز در مسیر درست است.
نوشیدن آب پس از بیدار شدن از خواب می تواند به تسهیل حفظ عادات هیدراته نگه داشتن بدن و افزایش مصرف مایعات در طول روز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت کم آبی بدن، افزایش آب دریافتی روزانه می تواند به تقویت سطوح هیدراتاسیون کمک کند که به ویژه ممکن است برای بهبود خلق و خو، عملکرد مغز و سطوح انرژی مفید باشد.
در حقیقت، مطالعات نشان داده اند که حتی کم آبی جزئی بدن نیز می تواند اثر منفی بر حافظه، تمرکز، سطوح اضطراب و خستگی فرد داشته باشد.

در شرایطی که نوشیدن آب هنگام صبح می تواند برای برخی افراد کارایی بیشتری داشته باشد اما هیچ مدرکی مبنی بر فواید بیشتر آن نسبت به زمان های دیگر در طول روز وجود ندارد.

پیش از وعده های غذایی
اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، نوشیدن یک لیوان آب پیش از یک وعده غذایی راهبرد خوبی برای کمک به تحقق این هدف است.

انجام این کار نه تنها به تقویت احساس سیری کمک می کند، بلکه میزان غذای مصرفی طی آن وعده غذایی را نیز کاهش می دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه با حضور 24 فرد بزرگسال نشان داد که نوشیدن 500 میلی لیتر آب 30 دقیقه پیش از صبحانه میزان کالری مصرفی افراد را در مقایسه با گروه کنترل 13 درصد کاهش داده است.
مطالعه ای دیگر با حضور 50 شرکت کننده نشان داد که نوشیدن 300 تا 500 میلی لیتر آب پیش از ناهار به کاهش احساس گرسنگی و کالری مصرفی در افراد مسن کمک کرده است.

با این وجود، در شرایطی که همه شرکت کنندگان افزایش احساس سیری را گزارش کرده بودند، تفاوت هایی چشمگیر در کالری مصرفی یا سطوح گرسنگی شرکت کنندگان جوان مشاهده نشد.

از این رو، اگرچه نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی می تواند روش موثری برای پشتیبانی از آبرسانی به بدن باشد، اما به پژوهش های بیشتر برای تعیین این که می تواند کاهش وزن در افراد جوان را نیز تقویت کند یا خیر نیاز است.

پیش و پس از ورزش
زمانی که ورزش می کنید، آب و الکترولیت ها را به واسطه تعریق از دست می دهید. نوشیدن آب فراوان پیش و پس از ورزش برای هیدراته نگه داشتن بدن و جایگزینی مایعات از دست رفته اهمیت دارد.
از دست دادن بیش از حد مایع طی ورزش می تواند به عملکرد بدنی نیز آسیب رسانده و موجب بی تعادلی الکترولیت ها شود.

بیشتر بخوانید: چرا نباید آب فریز شده بخوریم؟


نوشیدن آب یا یک نوشیدنی الکترولیت پس از ورزش برای کمک به جایگزینی مایعات از دست رفته و بهینه سازی عملکرد و ریکاوری توصیه شده است.

مصرف آب به میزان کافی
بدن شما در طول روز تعادل آب را به خوبی تنظیم می کند و آب اضافه از طریق پوست، ریه ها، کلیه ها و دستگاه گوارش از بدن دفع می شود.
با این وجود، بدن تنها هر بار قادر است مقدار مشخصی از آب را دفع کند.
اگرچه شایع نیست، نوشیدن بیش از حد آب می تواند در سطوح سدیم بدن و تعادل مایع اختلال ایجاد کرده و موجب عوارض جانبی جدی مانند سردرد، سردرگمی، خستگی، تشنج و کما شود.
از این رو، به جای مصرف مقدار بسیار زیاد آب در یک وعده، تقسیم آن در طول روز برای هیدراته نگه داشتن بدن اهمیت دارد.

منبع: عصر ایران لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت نوشیدن آب طول روز نوشیدن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت

یک متخصص طب ایرانی درباره بیماری دیابت صحبت کرد و گفت: دیابت یک بیماری مزمن و خاموش است که باید در تشخیص و درمان آن تعجیل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • اهمیت ایمنی در حمل و نقل
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد