Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:39:57 GMT

رضازاده: مناطق آزاد و تجاری در حال رکود و تعطیلی هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۶۸۰

رضازاده: مناطق آزاد و تجاری در حال رکود و تعطیلی هستند

نماینده سلماس گفت که مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به دلیل سیاست‌های غلط دولت وعدم تعامل با کشورهای هم جوار مرزی در حال رکود و تعطیلی است.

به گزارش ایسنا، یعقوب رضازاده در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور با حضور مسوولان مربوطه دولتی و بخش خصوصی گفت: متاسفانه ارتباطی بین بخش دولتی و بخش خصوصی در موضوع سرمایه گذاری انجام نگرفته که دلیل آن عدم تعامل دولت با منافع تولید کنندگان و سرمایه گذاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین صرفا به نفع دولت بوده حال این که باید به تولید کننده و سرمایه گذار کمک کرد که از جمله راه‌های آن اعطای وام‌های بانکی، تشویق‌های مالیاتی و حذف قوانین زاید است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ضعیف شدن فضای کسب و کار گفت: به دلیل عدم وجود نظامات خاص برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان و سرمایه گذاران در بخش صادرات و واردات شاهد ضعیف شدن فضای کسب و کار هستیم نظامات خاصی که برای مالیات در بانک‌ها و قوانین گمرکی سال به سال تغییر می‌کند. نتیجه این اقدامات از دست رفتن حقوق اقشار ضعیف جامعه است.

وی ادامه داد: در  این بین مناطق آزاد و تجاری ویژه اقتصادی به دلیل سیاست‌های غلط دولت و عدم تعامل با کشورهای هم جوار مرزی در حال رکود و  تعطیلی است.

رضازاده درباره اخذ مالیات نیز گفت: جذب مالیات برای افزایش درآمدهای دولت فشار مازاد بر تولید کننده ایجاد می‌کند به جای این باید  صندوق توسعه ملی را تقویت کرد، البته که در سال‌های گذشته بخصوص در دولت فعلی این صندوق با رکود و ورشکستگی مواجه شده که باید تجدید نظری صورت گیرد.

نماینده سلماس در پایان گفت: در بازار ارز، سکه، خودرو و  مسکن اتفاقاتی در سال‌های گذشته رخ داده  که الان شاهد وضعیت آن هستیم که باید کنترل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسایل اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور گفت: دو زنجیره ارزش اصلی کشمش و سفال همدان، تقویت کننده حجم مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند. - اخبار استانها -

جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم همدان،در حاشیه برگزاری اکسپو 2024 و در بازدید از غرفه این استان، اظهار‌ داشت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن 6 زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

وی افرود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالاهایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار