Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ابلاغ دولت برای بازگشایی سالن‌های فرهنگی و هنری با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی عنوان کرد که مقدمات بازگشایی سالن‌ها با نظارت جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، روز گذشته پس از اعلام نتایج جلسه ستاد مقابله با کرونا مشخص شد که سالن‌های فرهنگی شامل سینما، تئاتر و کنسرت‌ها می‌توانند با رعایت موازین از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از این جلسه قادر آشنا پروتکل‌هایی مدنظر خود را با خبرنگار فارس در میان گذاشت و شب گذشته نیز سیدعباس صالحی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی به بدین شرح برای بازگشایی اماکن هنری و فرهنگی تأکید کرد و نوشت: سینما، تئاتر، اجرای ‌موسیقی و آموزشگاه‌ها در ۳ اسفند تعطیل شد و با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا در موعد مقرر بازگشایی می‌شوند، اما سلامت هم‌چنان اصل است.

مسئولان اماکن هنری و آموزشی موظف اند اصول بهداشتی را رعایت کامل کنند. مقدمات بازگشایی و ادامه آن با نظارت جدی باید انجام گیرد.»

*نتایج راه‌یافتگان نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا اعلام شد

نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا در بخش‌های نقالی کودک، شاهنامه‌خوانی کودک، شاهنامه‌خوانی بزرگسال بانوان، نقالی بزرگسال بانوان، نقالی بخش نوجوان آقایان، نقالی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش بزرگسال آقایان و نقالی بخش بزرگسال آقایان نامزدهای خود برای رقابت را شناخت.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با اعتقاد به مفاهیم عمیق و نهفته در داستان‌ها و حماسه‌های شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان یکی از اسناد هویت ملی و در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به زبان معیار، جشنواره بین‌المللی نقالی و شاهنامه‌خوانی را در بستر فضای مجازی برگزار می‌کند. این جشنواره که نیمه اول اردیبهشت‌ماه فراخوان خود را منتشر کرده بود نتایج اولیه و آثار راه‌یافته خود به مرحله بعدی را اعلام کرد.

در بخش نقالی کودک آوا فیاضی، آرش ملکی وند کامل آباد، ریحانه خدایی، هستی شایسته فر، نیوشا ارزنده، محمد حسین دادمان، سید یاسین آل داود، النا طهماسبی نژاد، باران نیک اندیش، ساینا لشنی و علی اکبر ریاضی کلاهدوز محله به مرحله بعدی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا راه یافتند.

همچنین در بخش شاهنامه‌خوانی کودک هم آدرین زهرابی، پریان سادات ندیمی،‌ سارینا حیدری، طناز سادات حسیی، محیا محمد جعفری، پرنیان سادات ندیمی، شیوا قاسمی، کیانا ره نورد، مهشاد باقرپور و نفس محمدی نیکپور به مرحله بعدی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا راه یافتند.

در بخش شاهنامه‌خوانی بزرگسال بانوان سارا عباس پور، سیما درکی،‌ مینا منصوری والا، صدیقه کردی، لیلا مصفا، فاطمه سلامی زاده و نسرین افشار محرابی به مرحله بعدی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا راه یافتند.

در بخش نقالی بزرگسال بانوان هم فهیمه باروتچی،‌ بهاره جهاندوست،‌ معصومه لشنی، حورا تیلا، مژگان صفری، سیده لیلا موسوی و صالحه اسدی به مرحله بعدی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا راه یافتند.

همچنین در بخش نقالی نوجوان آقایان محمدرضا محمدی نصرآبادی، علی رضا متشفع، حمیدرضا محمدلو، هومان دادوند کوهی و ابوالفضل صباغیان به مرحله بعدی این رویداد راه یافتند.

این رویداد در بخش نقالی نوجوان بانوان نیز آتنا بیات، نادیا نظری دهنو، نیوشا تنگسیری، مریم حسینیان، روزا زندی، فاطمه سادات عمرانی و آتنا عمادی را به عنوان راه‌یافتگان به مرحله بعدی معرفی کرد.

همچنین در بخش شاهنامه‌خوانی نوجوان  بانوان پرنیان شبانی، نرگس فکرنشان، آمستریس میرفندرسکی و سروناز رشوند به مرحله بعدی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا راه یافتند.

اما در بخش شاهنامه‌خوانی بزرگسال آقایان پویا بازرگان، رضا سالاروند، محمد خواجوند، مجید داداش زاده و خداوئردی خسروی به مرحله بعدی راه یافتند.

در بخش نقالی بزرگسال آقایان نیز احسان افچنگی، سید مهرداد کاوسی، محمد رفیع شیخی، محمد معدنی پور، سیدرضا آل داود، محمد میرزاپور و علی عظیمی به مرحله بعدی راه‌یافتند.

گفتنی است، دبیر اجرایی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا را مرشد محسن میرزاعلی و دبیر علمی این رویداد را دکتر احمدرضا آذربایجانی بر عهده دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: صالحی جشنواره نقشا قادر اشنا بخش شاهنامه خوانی بزرگسال بانوان بخش نقالی سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است