Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، تمام طیف نور خورشید برای فتوسنتز قابل استفاده نیست و بخشی از این طیف برای گیاهان مطلوب‌تر است. به تازگی فیلم حاوی نقاط کوانتومی به بازار عرضه شده‌است که در گلخانه‌ها به کار می‌رود. این فیلم بخش کم کاربرد نور خورشید را به طول موج‌هایی تبدیل می‌کند که برای فتوسنتز مطلوب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، گیاهان فتوسنتز بیشتری انجام داده و محصولات تولیدی گلخانه نیز افزایش می‌یابد.

شرکت یوبی‌کیودی (UbiQD) و نانوسیس (Nanosys) برای توسعه این فیلم‌های لومینسانس گلخانه‌ای با هم به توافق رسیدند.

این محصول که با نام UbiGro شناخته می‌شود در گلخانه‌ها و بالای گیاهان نصب می‌شود تا به گیاهان کمک کند نور بیشتری را جذب کنند. این فیلم حاوی مواد فلورسانس است که طیف بهینه‌تری برای محصولات زراعی ایجاد می‌کند و بخش‌های کم‌مصرف نور خورشید را به طیف پراستفاده‌تر برای فتوسنتز تبدیل می‌کند.

طی دو سال گذشته، این فناوری توسط چند مرکز مختلف گلخانه‌ای مورد استفاده آزمایشی قرار گرفته است. این مشتریان از اروپا و آمریکا که به‌صورت پایلوت از این فناوری در گلخانه‌ها استفاده کردند، نتایج دلگرم کننده‌ای ارائه کردند که آن جمله می‌توان به بهبود کارایی و برداشت بیشتر اشاره کرد.

با افزایش تقاضای بازار، شرکت یوبی‌کیودی به دنبال گزینه‌هایی برای افزایش تولید بود؛ در این میان، شرکت نانوسیس که قابلیت مقیاس‌پذیری نقاط کوانتومی خود را در صنعت نمایشگر به اثبات رسانده بود، به‌عنوان شریک یوبی‌کیودی انتخاب شد.

شرکت نانوسیس از یک راکتور ۲ هزار لیتری برای تولید نقاط کوانتومی استفاده می‌کند که این راکتور می‌تواند برای توسعه فناوری فیلم‌های گلخانه‌ای شرکت یوبی‌کیودی استفاده شود.

جیسون هارتلو، مدیرعامل شرکت نانوسیس می‌گوید: بازار فیلم‌های گلخانه‌ای ۲۰ برابر بیشتر از صنعت نمایشگر است و سالانه دو برابر رشد می‌کند. گلخانه‌ها فرصتی گسترده برای مزایای منحصر به فرد فناوری نقاط کوانتومی است. ما امیدواریم که با یوبی‌کیودی بتوانیم همکاری کنیم تا فیلم‌های UbiGro را به‌صورت مقرون به صرفه و در حجم انبوه و همچنین بالاترین استاندارد تولید کنیم.

نانوسیس در این برنامه همکاری مشترک، توانمندی خود در بخش تولید صنعتی نقاط و فیلم‌های کوانتومی را با شرکت یوبی‌کیودی به اشتراک می‌گذارد تا با همکاری هم بتوانند فیلم‌های UbiGro را به بازار گلخانه‌ها عرضه کنند، بازاری که حجم آن در حدود ۵۰ میلیارد دلار است.

هانتر مک‌دانیل، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت یوبی‌کیودی می‌گوید: موفقیت شرکت نانوسیس در صنعت نمایشگر الهام‌بخش بسیاری از ما بود تا مواد پیشرفته را وارد بازار کنیم. ما قصد داریم تا از تجربه شرکت نانوسیس برای ادغام نقاط کوانتومی در محصول نهایی استفاده کرده و آن را به صنعت کشاورزی ارائه دهیم.

کد خبر 4943086 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو کشت گلخانه ای خورشید ویروس کرونا فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی نوآوری تحقیقات علمی تولید گوگل توییتر ایالات متحده آمریکا فیس بوک موبایل استارت آپ نقاط کوانتومی نور خورشید گلخانه ها گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!

ایتنا - شرکت های مخابراتی و فناوری ژاپن در حال آزمایش نسل جدید اینترنت پرسرعت موسوم به 6G هستند که گفته می شود می تواند ۵۰۰ برابر سریع‌تر از اینترنت 5G باشد.
اپراتور مخابراتی ان.تی.تی و شرکت های دوکومو، ان.ای.سی و فوجیتسو با همکاری یکدیگر، موفق به توسعه یک دستگاه آزمایشی 6G شده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعت باور نکردنی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

این سرعت نزدیک به ۱۰ برابر اوج سرعت نسل پنجم اینترنت یا 5G و حدود ۵۰۰ برابر سریع تر از متوسط سرعت دریافتی یک گوشی هوشمند 5G است.

به طور مثال، با این سرعت می توان معادل ۸ تا ۹ فیلم سینمایی با کیفیت متوسط نتفلیکس را در هر ثانیه دریافت یا ارسال کرد!

تیم تحقیقاتی ژاپنی برای دستیابی به این موفقیت، از باندهای فرکانس بسیار بالای ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتزی استفاده کرده‌اند. این امر باعث افزایش چشمگیر ظرفیت و پهنای باند در مقایسه با نسل‌های قبلی اینترنت شده است.

کارشناسان معتقدند چنین سرعت انتقال داده باورنکردنی می تواند در زمینه های مختلفی از جمله دریافت ویدیوهای با کیفیت بالا، مدیریت ارتباطات بین خودروهای خودران و حتی برقراری ارتباط با دستگاه های فضایی موثر واقع شود.

 

سرعت ۱۰۰ گیگابیتی 6G نه تنها دستاورد شگفت‌انگیزی در زمینه انتقال داده است، بلکه از نظر افزایش ظرفیت شبکه نیز یک گام به جلو محسوب می شود. این بدان معنا است که تعداد بیشتری دستگاه می‌توانند همزمان به اینترنت متصل شوند.

البته باید توجه داشت که سرعت های گزارش شده حداکثری هستند و رسیدن به چنین سرعت هایی در محیط‌های واقعی نیازمند زیرساخت های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری است.

اما به گفته متخصصان، با گذشت زمان و توسعه فناوری، ابعاد و هزینه های فناوری 6G نیز کاهش خواهد یافت و استفاده گسترده از آن امکان پذیر می شود.

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!