Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ ضریب جینی در کشور روند صعودی داشته است، گفت: این موضوع باعث افزایش نابرابری شکاف اجتماعی در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «غلامحسین شافعی» در جلسه علنی امروز یکشنبه 18 خرداد با اشاره به وضعیت اقتصادی گفت: طبق آمار رسمی منتشر شده نرخ تشکیل سرمایه از سال 90 تاکنون همواره نزولی بوده است و طبق گزارش مرکز پژوهش ها ضریب جینی از سال 92 روند صعودی داشته است که این به معنای افزایش نابرابری و شکاف اجتماعی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اتاق بازرگانی اظهار داشت: در شرایطی که کشور درگیر مسایل و مشکلات ناشی از بحران کرونا بود، قیمت فروش نفت خام از 52 دلار در سال 2017 به 39 دلار در سال 2020 کاهش یافت و همین باعث مشکلاتی برای کشور شد. فعالان اقتصادی و محیط کسب و کار در این شرایط ضربه خوردند  که باید به منظور حمایت از آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار گفت: طبق آمارها و بررسی های کارشناسی محیط کسب و کار وضعیت خوبی ندارد به گونه ای که رقم شاخص ملی محیط کسب و کار در زمستان 95، 5.83 و در زمستان 98 به 6.5 رسیده است که این به معنای این است که فضای کسب و کار وضعیت بدی را دارد.

 

شافعی با اشاره به مولفه های موثر در محیط کسب و کار گفت: غیر قابل پیش بینی بودن و تغییرات مستمر در قیمت مواد اولیه مورد نیاز فعالیت های اقتصادی به ویژه بخش تولید از مهمترین عواملی بوده است که مانع رونق فضای کسب و کار شده است.

 

وی با اشاره به بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات در محیط کسب و کار گفت: وزارت اقتصاد با توجه به تاکیدات رهبری در مورد بهبود محیط کسب و کار بحث گشایش پنجره واحد در محیط کسب و کار را انجام داد که خوشبختانه این کار در تهران انجام شده است و در چهار شهرستان دیگر نیز قرار است اجرایی شود که طبق وعده وزیر اقتصاد قرار است پنجره واحد برای تمامی نهادهای کشور افتتاح شود.

 

وی با بیان اینکه گشایش پنجره واحد انگیزه ای مهم برای فعالان اقتصادی و فعالیت های اقتصادی است، گفت: امیدواریم وزارت امور اقتصادی و دارایی هرچه سریع تر در این رابطه عمل کند./

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: غلامحسین شافعی شافعی مجلس شورای اسلامی مجلس محیط کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف عمیق سیاسی

به گزارش جماران، یکی از ماموران پیشین پلیس آمریکا که در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت این کشور به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱ از اعضای آن دفاع کرده بود اکنون نامزد انتخابات کنگره شده است.

 

 

حجم ویدیو: 22.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • شکاف عمیق سیاسی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند