Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: مرکز "مهر عدالت" به منظور ملاقات فرزندان طلاق در کرمان ایجاد شد که این کار برای نخستین بار در کرمان و برای کاهش آسیب فرزندان طلاق صورت گرفت.

"فاطمه السادات حسینی" امروز یکشنبه ۱۸ خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف هفتگانه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، علاوه بر برنامه ها و سیاست گذاری در راستای ارتقاء حوزه زنان و خانواده، بحث حقوق کودک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابلاغیه وزارت دادگستری در زمینه حقوق کودک، ما را موظف کرده پیگیری و هماهنگی لازم در راستای ساماندهی حقوق کودک در استان را با همکاری سازمان های متولی مسائل کودکان دنبال کنیم.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته کارگروه های استانی و شهرستانی با عنوان حقوقی، آموزشی، خدماتی و حمایتی، رصد و پایش و ... تشکیل شد که دادگستری رسالت حقوقی دارد و پایش و ارزیابی این حوزه به عهده دادگستری قرار گرفته و شرح وظایف هر کارگروهی مشخص است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در سال ۹۸ توسط تیم علمی و اجرائی صورت گرفت، برگزاری نشست هایی برای محتوای آموزشی مهدهای کودک و پیش دبستانی بود و قرار شد یکسان سازی در محتوای آموزشی با تاکید و توجه به شرایط منطقه ای کودکان صورت بگیرد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل و ارائه به خدمات آموزشی به آنها، عنوان کرد: با همکاری اداره اتباع تعداد زیادی کودکان بدون هویت و فاقد شناسنامه شناسایی و برای آنها شناسنامه صادر شد.

حسینی با اشاره به آموزش کودکان تحت پوشش بهزیستی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفت، آموزش دختران پایه دهم در زمینه مهارت های زندگی و مباحث روانشناسی از جمله کنترل خشم، توانائی حل مسئله، چگونگی تصمیم گیری در مسائل مهم زندگی و ... بود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که در سال گذشته پیش آمد(شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین شیوع کروناویروس)، نتوانستیم همه برنامه ها را اجرایی کنیم و باید در سال جاری تکمیل شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: مرکز "مهر عدالت" به منظور ملاقات فرزندان طلاق در کرمان ایجاد شد که این کار برای نخستین بار در کرمان و برای کاهش آسیب فرزندان طلاق صورت گرفت.

وی افزود: در سال ۹۸ سه نفر از مددجویان کانون اصلاح و تربیت با پیگیری های صورت گرفته، آزاد شدند و بسیاری از مسائل کانون با حضور مسئولان مربوطه و تعامل رفع شد.

حسینی اظهار کرد: در زمینه ارتقاء سطح سلامت روان خانواده و کودکان، آموزش کودکان در معرض خطر، حمایت روانی اجتماعی از کودکان آسیب دیده در حوادث، راه اندازی مهدهای کودک در مناطق محروم و سکونتگاه های غیررسمی با همکاری بهزیستی و راه اندازی مراکز توانبخشی کودکان معلول در مناطق محروم نیز در سال قبل در سح استان کرمان انجام شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته هفدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در استان کرمان برگزار کردیم و در این کنفرانس مسائل مختلف حوزه حقوق کودک بررسی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در این کنفرانس نظرات تخصصی درباره اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ارائه و جلسات متعددی درباره تداخل فعالیت مهدهای کودک و خانه های بازی برگزار شد.

وی افزود: همچنین پیشنهادات کاربردی برای اصلاح لایحه حقوق کودک نیز در سال گشته در استان کرمان ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امور بانوان حقوق كودك اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی استانداری کرمان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان فرزندان طلاق سال گذشته حقوق کودک صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ربوده شده به خانه برگشت


 سرهنگ عبدلی نسب گفت: در پی تماس یک خانم با ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در حالی که کودک ۴ ساله این شهروند هم داخل خودرو بوده به سرعت طرح مهار به تمامی واحد‌های انتظامی ابلاغ شد. 

 وی افزود: در این راستا تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و نهایتاً واحد گشت کلانتری ۱۲ در کمتر از یک ساعت خودروی سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف و کودک خردسال را به والدینش بازگرداندند و بلافاصله پس از این عملیات، سارقان فراری با اقدام اطلاعاتی و پی‌جویی‌های ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند. 

وی با اشاره به اینکه دو سارق زمانی که این خانم را با خودروی معیوب کنار خیابان مشاهده و درصدد روشن کردن خودروی وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن می‌کنند از شهروندان خواست: هیچ وقت خودروی خود را در حالت روشن ترک نکنند و در صورت معیوب شدن خودرو، به افراد غریبه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • کودک ربوده شده بمی در آغوش خانواده
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد