Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه بر اساس گزارش های رسیده به ما نمایندگان نهاده های دامی توزیعی مرکز پشتیبانی دام دچار  آفلاتوكسین و یا کپک شده است، گفت: استفاده از این نهاده های کپک زده باعث سرطان زا شدن شیر دام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مرکز پشتیبانی امور دام به سازمان دامپزشکی اجازه بازدید از انبارهای غلات ( ذرت، سویا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.) را نمی دهد، افزود:سوال این است که چرا مرکز پشتیبانی امور دام به سازمان دامپزشکی اجازه بازدید از انبارهای غلات ( ذرت، سویا و..) را نمی دهد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئولیت کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه تصریح کرد:وزیر باید پاسخ دهد که علت ممانعت مرکز پشتیبانی امور دام نسبت به بازدید سازمان دامپزشکی از انبارهای غلات ( ذرت، سویا و..) چیست؟.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در همین زمینه در صحن مجلس به وزیر تذکر داده گفت: وزیر باید در این زمینه شفاف سازی کند و پاسخگوی مجلس باشد.

این نماینده مجلس در اواخر اردیبهشت ماه از افرایش چند برابری قیمت ذرت و سویای مورد نیاز مرغداران خبر داد و در تذکری به خاوازی وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تسریع در توزیع این نهاده برای متعادل سازی بازار عرضه و تقاضا و پیشگیری از روند افزایش قیمت ها شد.

 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به‌گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی با تاکید بر اینکه با همه ظرفیتمان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: شرکت با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز شده بود و در ماه رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

وی در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسؤول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد و برای این منظور حتماً باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

شیرزاد عنوان کرد: نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم. صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

کد خبر 6089229 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم