Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه واشنگتن پست و شبکه سی‌بی‌اس به نقل از منابع مطلع گزارش دادند، دونالد ترامپ می‌خواست ۱۰ هزار نیرو برای کنترل اعتراضات روز شنبه در واشنگتن دی‌سی مستقر شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یک مقام ارشد پنتاگون گفت، ویلیام بار، دادستان کل، مارک اسپر، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست روز دوشنبه گذشته دفتر ترامپ با طرح استقرار این تعداد نیرو مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع مطلع در پنتاگون، ترامپ گفته بود: ما باید خیابان‌ها را کنترل کنیم. ما به ۱۰ هزار نیرو در اینجا (واشنگتن) نیاز داریم. همین الان می‌خواهم.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به سی‌بی‌اس گفت، ترامپ در بحث درخواست استقرار نیرو به سر مارک اسپر که با استفاده از "قانون شورش" مخالفت کرده بود، فریاد زد. این قانون مرتبط با قرن نوزدهم، به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تا ارتش آمریکا را برای اجرای مقررات در داخل در سراسر این کشور مستقر کند.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که قصد دارد از این قانون برای سرکوب اعتراضات سراسری استفاده کند. جرقه این اعتراضات با مرگ خشونت‌بار جورج فلوید ۴۶ ساله به دست پلیس زده شد. فلوید سیاه‌پوستی بود که در تاریخ ۲۵ مه زیر فشار زانوی یک افسر سفیدپوست در مینیاپولیس مینه‌سوتا جان داد.

وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه پیش اعلام کرد که از قانون مذکور حمایت نمی‌کند و این عدم حمایت آشکار از دونالد ترامپ محسوب شد. کاخ سفید هم در این رابطه اظهارنظر نکرد.

چندین قانونگذار آمریکایی هم از واکنش جنجالی ترامپ به اعتراضات انتقاد کردند. نیرو‌های امنیتی آمریکا دوشنبه گذشته با شلیک گاز اشک‌آور، استفاده از باتوم و دیگر متد‌های قوه قهریه معترضان عمدتا مسالمت‌آمیز در میدان لافایت واقع در نزدیکی کاخ سفید را سرکوب کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت