Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@15:36:35 GMT

چه کسانی با فواد حسین تماس گرفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۸۸۶

ساعت 24-وزرای خارجه بحرین و کویت و اردن در تماس تلفنی با همتای عراقی خود، انتصاب او برای این پست وزارتی را تبریک گفتند و وزیر خارجه کویت رسما از او برای سفر به این کشور دعوت کرد.

در پی رأی اعتماد پارلمان عراق به «فؤاد حسین» به عنوان وزیر خارجه در کابینه «مصطفی الکاظمی»، وزرای خارجه بحرین، کویت و اردن با او تماس گرفتند و این انتصاب را تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری «اخبار الخلیج»، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین در تماس تلفنی با همتای عراقی‌اش، انتصاب او برای تصدی این پست را تبریک گفت و با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه مستحکم میان بحرین و جمهور عراق اعلام کرد که به دنبال تداوم همکاری وزرای خارجه دو کشور دوست و برادر برای توسعه و ارتقای سطح این روابط در تمامی سطوح در راستای خدمت به منافع مشترک است.

از سوی دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عراق از تماس تلفنی «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت با فواد حسین خبر داد و نوشت که وی نیز انتصاب فواد حسین در پست وزارت خارجه را تبریک گفت و از تداوم روابط دو جانبه متمایز برای تحقق خواسته‌های دو ملت دوست و برادر استقبال کرد.

بر اساس این گزارش احمد ناصر المحمد الصباح با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه در راستای منافع دو کشور از فؤاد حسین به طور رسمی برای سفر به کویت دعوت کرد.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی‌اش به او تصدی پست وزارت خارجه را تبریک گفت وبرای تقویت و توسعه روابط دو جانبه عراق و اردن و تقویت ریشه‌های برادری و دوستی ابراز امیدواری کرد.

پارلمان عراق دیروز (شنبه -۶ ژوئن ) در جلسه‌ای با حضور ۲۴۷ نماینده به وزرای باقی مانده از کابینه مصطفی الکاظمی رأی اعتماد داد.

پیشتر، الکاظمی که  به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست‌های وزارت خارجه و نفت،  تنها اسامی ۲۰ وزیر از ۲۲ وزیر کابینه را به پارلمان ارائه کرده بود، موفق شده تنها برای ۱۵ وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت‌خانه‌های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و  بازرگانی از گرفتن رأی اعتماد محروم مانده بودند که در نشست روز گذشته پارلمان عراق، کابینه عراق تکمیل شد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تبریک گفت وزارت خارجه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد