Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از اجرای ۴ طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۱۰۳ میلیون دلاری در کشور خبر داد و گفت: با اجرای این ۴ طرح، ۱۰۷ هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی ایران افزوده می‌شود.

رسول اشرف زاده، امروز (یکشنبه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه منابع ارزی و ریالی اجرای این طرح ها تامین شده، ادامه داد: این طرح ها در مناطق کمتر توسعه یافته اجرا می شود و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اشرف زاده، این ۴ طرح شامل طرح تولید متیل آمین در سنقر، طرح تولید سود پرک در ماهشهر، تولید کریستال ملامین در لردگان و طرح تولید پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه خواهد بود.

وی هدف از اجرای ۴ طرح پتروشیمی را تکمیل زنجیره ارزش عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح ها از خام فروشی جلوگیری کرده و توسعه صنایع تکمیلی را به دنبال خواهد داشت.

اشرف زاده تاکید کرد: از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح ها، جلوگیری از واردات برخی محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی، اشتغال آفرینی پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته کشور و توسعه مححصولات متنوع و استراتژیک است.

وی گفت: طرح تولید متیل آمین سنقر با ظرفیت ۲۲.۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری اجرا می شود.

مدیرعامل پترول ظرفیت طرح تولید سود پرک در ماهشهر را ۴۵ هزار تن در سال دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری در این طرح ۱۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گفته اشرف زاده، طرح تولید کریستال ملامین در لردگان نیز با سرمایه گذاری ۴۱.۵ میلیون دلاری، ۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور می افزاید.

وی گفت: همچنین با اجرای طرح تولید پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه و سرمایه گذاری ۱۱ میلیون دلاری، ۲۰ هزار تن دیگر به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه خواهد شد.

مدیر عامل پترول اضافه کرد: مجموع سرمایه گذاری در این ف طرح ۱۰۳ میلیون دلار است که افزایش ۱۰۷هزار تنی ظرفیت تولید پتروشیمی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امسال نیز سه طرح پتروشیمی به بهره برداری می رسد که شامل الفین ایلام، پتروشیمی لردگان و سولفات پتاسیم ارومیه است که با بهره برداری از آن ۲.۲ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی افزوده خواهد شد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ظرفیت تولید پتروشیمی میلیون دلاری سرمایه گذاری طرح پتروشیمی طرح ها طرح تولید اشرف زاده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیون دلار در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری خارجی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرزهای ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت 40 هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و 727 هزار تن رسید که 287 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است.

بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده 70 درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی