Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از تدوین پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی در نشست با مدیران مرتبط با حوزه گردشگران سلامت خارجی اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی ظرف چند روز آینده در استان تدوین و به عنوان پیشنهاد به ستاد ملی کرونا ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به شرایط کرونا، دو ملاحظه مهم در تدوین دستورالعمل‌های جامع بهداشتی باید مد نظر قرار گیرد، گردشگران سلامتی که وارد کشورمان می‌شوند اطمینان داشته باشند که در فضایی سالم و ایمن می‌توانند پیگیر امور مربوط به درمان خود باشند و بالعکس سازوکار تعریف شده ما به گونه‌ای باشد که اطمینان داشته باشیم گردشگر سلامت ما ناقل بیماری کرونا نباشد که این مستلزم تدوین پروتکل‌های دقیق و کنترل‌هایی در مبدا است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در شیوه‌نامه‌های تدوین شده، ملاحظات لازم جهت پذیرش گردشگران سلامت در مطب‌ها و کلینیک‌های شخصی در نظر گرفته شود تا از بروز برخی تخلفات جلوگیری شود.
براتی با اشاره به ثبت نام حدود ۲۰۰۰ نفر از راهنمایان و لیدرهای گردشگران سلامت و لزوم آموزش آنان تصریح کرد: آموزش‌های لیدرهای گردشگران سلامت هم با توجه به ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا درباره اعلام زمان بازگشایی آموزشگاه‌ها، به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی تاکید کرد: آموزش راهنمایان و لیدرهای گردشگران سلامت توانست هم افراد درگیر در این موضوع را شناسایی نماید و هم از بروز برخی مشکلات در این حوزه جلوگیری کند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم زیادی از گردشگران سلامت استان از کشورهای افغانستان و عراق هستند، لذا پرداختن به مشکلات و موانع این حوزه‌ها در شرایط خاص کنونی به خصوص گردشگران سلامت کشور افغانستان مهم و اساسی است.
براتی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم طرح مبدا به مبدا زیارت را در حوزه گردشگری سلامت نیز پیاده و فرآیندهایی برای آن تعریف نمائیم، می‌توانیم اطمینان مناسبی برای پیگیری طرح‌های گردشگری سلامت داشته باشیم، به طوری که تمام اقدامات گردشگر از زمان ورود و پیگیری امور مربوط به درمان تا لحظه خروج از کشور را پیگیری و رصد نمائیم.
در ادامه این نشست، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه گردشگری سلامت استان اظهار کرد: با توجه به تقاضای بالای گردشگران سلامت افغانستان برای حضور در ایران و نیز تلاش‌های کشورهای همسایه برای جذب بازار این حوزه، ضروری است با تدوین پروتکل‌های بهداشتی مناسب از این ظرفیت اقتصادی مطلوب استفاده نماییم.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، صدیقی‌فر تاکید کرد: اگر فرآیندهای لازم برای این مسیر توسط دستگاه‌های متولی تدوین شود و این دستورالعمل‌ها طی ابلاغیه‌ای از سوی وزارت امور خارجه ابلاغ شود، ما آمادگی داریم با تمام توان در این مسیر همکاری لازم را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی زائران خارجی استانداری خراسان رضوی گردشگران سلامت خارجی پروتکل های بهداشتی تدوین پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فاوای اصفهان راه‌اندازی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگران خارجی که قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارند، می‌توانند از جدیدترین نقشه معابر و اماکن شهر اصفهان بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیرو درخواست اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نشانی isftourism.isfahan.ir/map راه‌اندازی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه اصفهان من قابلیت‌های متعددی از جمله قابلیت مسیریابی خودرو، دوچرخه و پیاده همراه با گام‌های مسیر به زبان انگلیسی، اطلاع از موقعیت دقیق اماکن تاریخی و تفریحی همراه با ارائه تصاویر و داده‌های توصیفی مربوطه، اطلاع از رویدادهای بین‌المللی در حال برگزاری در شهر اصفهان، قابلیت جست‌وجو موقعیت مکانی اماکن مختلف و فاصله زمانی آن‌ها و نمایش هم‌زمان تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های ترافیکی را شامل می‌شود.

فردانی بیان کرد: از دیگر نکات مثبت سامانه اصفهان من می‌توان به بهره‌وری این سامانه از جدیدترین تغییرات نقشه معابر و اسامی مصوب شورای نام‌گذاری معابر شهر اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 750969

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!