Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@15:08:04 GMT

ترکمنچای مدل 2019!

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۲۱۱۴

ترکمنچای مدل 2019!

مهدی تاج در ابتدای حضور مارک ویلموتس در ایران از هر فرصتی برای تمجید از مربی بلژیکی و استفاده می‌کرد و به روش‌های مختلف در تلاش بود تا ویلموتس و قراردادی که با او بسته شده بود را بهتر از کی‌روش نشان دهد؛ با وجود تمام آن تمجید اما مربی «نجیب» تیم ملی خیلی زود با تاج و فدراسیونش به بن‌بست رسید و مطابق انتظار کارشان به فیفا کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروری بر قرارداد فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس نشان می‌دهد برخلاف وعده‌های تاج این قرارداد اصلا خوب نیست و همگان را یاد ترکمانچای فتحعلی‌شاه با روس‌ها انداخت!

قراردادی به مراتب گرانتر و پرآپشن‌تر برای مربی ناکام بلژیک و ساحل‌عاج که قرار بود از کی‌روش موفق‌تر باشد و به قول تاج یک مربی «فدراسیون‌محور» بود.

تاج و دوستانش در فدراسیون درحالی با ویلموتس قرارداد سه ساله به ارزش 7 میلیون و 875 هزار یورویی امضا کردند که براساس خبرها قرارداد ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ساحل‌عاج برای یک سال ۶۰۰ هزار یورو و در بلژیک ۸۲۴ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مبلغ حدود ۲ میلیون یورویی او (در هر سال)با تیم‌ملی بسیار پایین است. این درحالی است که قرارداد کارلوس کی‌روش با سابقه دستیاری فرگوسن و حضور در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال و عملکردی که در تیم ملی داشت، 5 میلیون و ششصدهزار یورو بود؛ حال آنکه جایگاه ویلموتس و کی‌روش در فوتبال جهان قابل قیاس نیست .درحالی‌که کی‌روش هدایت تیم دهم رده‌بندی جهان را به عهده دارد، ویلموتس به دنبال پیدا کردن یک تیم میانه جدولی در لیگ درجه دو بلژیک است!

علاوه بر این یکی از مسائلی که دوران حضور کی‌روش مورد انتقاد بعضی ها قرار گرفته بود موضوع پاداش دوهزار یورویی مرد پرتغالی برای هر برد بود که این مبلغ در قرار ویلموتس به شش هزاریورو برای هر برد و سه هزار یورو برای هر تساوی رسید تا مرد بلژیکی دور از وطن هیچ کمبودی احساس نکند. این تمام ماجرا نیست و طبق قرارداد بسته شده هریک از طرفین اگر قصدی برای فسخ قرارداد داشته باشد، این فدراسیون فوتبال ایران است که باید بخشی از قرارداد را بدهد! یعنی چه ویلموتس تصمیم به فسخ قرارداد بگیرد و چه فدراسیون فوتبال ایران، بازهم این ما هستیم که باید مبلغی را به مرد بلژیکی پرداخت کنیم. فدراسیون حتی به اینجا هم راضی نشده و مالیات مارک ویلموتس را هم بر عهده گرفته است!

این روزها اما تاج که مدتی است از فدراسیون استعفا داده در حال دفاع از خود است و انتخاب ویلموتس را گردن وزارت ورزش و انجمن فرهنگی ایران و هلند می‌اندازد! انجمنی که به زعم تاج با این‌که در هلند قرار دارد و هدفش افزایش روابط ایران و هلند است اما مربی بلژیکی و اسپانیایی به فدراسیون معرفی می‌کند!

از دخالت‌های بی‌پایان وزارت ورزش که صدای فیفا را هم درآورده نمی‌توان گذشت اما سوال اصلی از مهدی تاج این است که اگر در آن دوره فشاری بابت انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی روی او بود، پس چرا سکوت کرد و اجازه داد در کارش دخالت شود؟ از طرفی حتی اگر در انتخاب ویلموتس رویش فشار بود در بستن قرارداد او اختیار تام داشت و این قرارداد یک‌طرفه دستپخت او و رفقایش در فدراسیون فوتبال بوده است. تاج باید درباره تک‌تک بندهای قرارداد مارک ویلموتس پاسخ بدهد، قراردادی که به امروز و در این شرایط اقتصادی دو میلیون یورو برای فدراسیون آب خورده و شاید شش میلیون یورو دیگر هم به آن اضافه شود.

ای کاش مهدی تاج به جای آن‌که برای تخریب کی‌روش از نجابت ویلموتس خرج می کرد، کمی از بابت قراردادی که با مرد بلژیکی بسته خجالت می‌کشید.

255 251

کد خبر 1396321

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مهدی تاج مارک ویلموتس تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس هزار یورو تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می‌شود

قرارداد مهاجم ایرانی تیم فوتبال رُم در یک صورت با این باشگاه قطعی خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه رُم به طور فزاینده‌ای متقاعد شده که قرارداد سردار آزمون را قطعی کند. گفته می‌شود جالوروسی از مهاجم ایرانی خود نه تنها به خاطر عملکردش، بلکه به خاطر نگرش و تعهدی که به تیم دارد، فوق‌العاده راضی است. باشگاه رُم در ماه‌های اخیر تماس‌هایی با بایرلورکوزن برقرار کرده تا در مورد احتمال حفظ آزمون پس از پایان مدت قرضی‌اش، تبادل‌نظر کند.

روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» گزارش داد؛ دانیله دِروسی اولین کسی است که از احتمال ماندن آزمون در این تیم خوشحال خواهد شد. با این حال، آینده این بازیکن همچنان بسته به کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط جالورسی دارد. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رُم تنها در صورتی می‌تواند گزینه بند خرید 12.5 میلیون یورویی سردار آزمون 29 ساله را فعال کند که بتواند فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور داشته باشد که این آزادی مالی بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

سردار آزمون که تابستان اخیر با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رُم پیوست، این فصل در 23 بازی برای این تیم به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن 3 گل، 2 پاس‌گل هم برا‌ی هم‌تیمی‌هایش ساخته است.

آزمون: با وجود شکست به راه‌مان ادامه می‌دهیم

با راهیابی تیم‌های فوتبال رُم و آتالانتا به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا در رقابت‌های فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا پنج سهمیه خواهد داشت، رقابت‌هایی که به جای 32 تیم، با حضور 36 تیم برگزار خواهد داشت.

رُم در حال حاضر با 58 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا است و با بولونیای چهارم جدولی چهار امتیاز اختلاف دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می‌شود
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟