Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@09:52:15 GMT

افزایش ۱۰۷ هزار تنی ظرفیت تولید پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۲۲۶۳

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، رسول اشرف زاده، امروز (یکشنبه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه منابع ارزی و ریالی اجرای این طرح ها تامین شده، ادامه داد: این طرح ها در مناطق کمتر توسعه یافته اجرا می شود و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته اشرف زاده، این ۴ طرح شامل طرح تولید متیل آمین در سنقر، طرح تولید سود پرک در ماهشهر، تولید کریستال ملامین در لردگان و طرح تولید پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای ۴ طرح پتروشیمی را تکمیل زنجیره ارزش عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح ها از خام فروشی جلوگیری کرده و توسعه صنایع تکمیلی را به دنبال خواهد داشت.

اشرف زاده تاکید کرد: از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح ها، جلوگیری از واردات برخی محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی، اشتغال آفرینی پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته کشور و توسعه مححصولات متنوع و استراتژیک است.

وی گفت: طرح تولید متیل آمین سنقر با ظرفیت ۲۲.۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری اجرا می شود. 

مدیرعامل پترول ظرفیت طرح تولید سود پرک در ماهشهر را ۴۵ هزار تن در سال دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری در این طرح ۱۰ میلیون دلار خواهد بود. 

به گفته اشرف زاده، طرح تولید کریستال ملامین در لردگان نیز با سرمایه گذاری ۴۱.۵ میلیون دلاری، ۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور می افزاید.

وی گفت: همچنین با اجرای طرح تولید پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه و سرمایه گذاری ۱۱ میلیون دلاری، ۲۰ هزار تن دیگر به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه خواهد شد. 

مدیر عامل پترول اضافه کرد: مجموع سرمایه گذاری در این ف طرح ۱۰۳ میلیون دلار است که افزایش ۱۰۷هزار تنی ظرفیت تولید پتروشیمی کشور را به دنبال خواهد داشت. 

وی افزود: امسال نیز سه طرح پتروشیمی به بهره برداری می رسد که شامل الفین ایلام، پتروشیمی لردگان و سولفات پتاسیم ارومیه است که با بهره برداری از آن ۲.۲ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی افزوده خواهد شد. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ظرفیت تولید پتروشیمی سرمایه گذاری طرح ها طرح تولید اشرف زاده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ جواد حاتمی در نشست هم اندیشی راهکار‌های تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردم در صنعت ارزآفرین پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با ۵۱۰ میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد ۱۸ درصدی داشته و همچنین موفق به کسب درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی بوشهر حدود ۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تن است که بخشی از این محصولات به صورت خوراک به مصرف واحد‌های دیگر مجتمع می‌رسد و بخش دیگر به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: مجموعه پتروشیمی با توجه به تنوع محصولات بزرگ‌ترین زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور را دارا است به نوعی که از مرحله دریافت گاز ترش تا انواع محصولات شیمیایی و الفینی در پتروشیمی بوشهر تولید می‌شود.

حاتمی ادامه داد: این محصولات توسط ۱۲ پتروشیمی تولید می‌شود و یا در آینده با راه اندازی فاز‌های توسعه‌ای تولید آنها آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر از طریق فروش یوتولیتی کمک شایانی به سایر واحد‌های پتروشیمی دارد به نحوی که یک سوم درآمد پتروشیمی بوشهر از محل فروش یوتیلیتی است.

حاتمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی تهیه خوراک است که با توجه به راه اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک پتروشیمی بوشهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: در تحقیق و توسعه نگاه به این است که از ظرفیت‌های داخلی نهایت استفاده انجام و از شرکت‌های داخلی برای شارژ کاتالیست‌ها بکارگیری شود.

حاتمی افزود: رویکرد زیست محیطی به صورت عینی و واقعی در پتروشیمی بوشهر دنبال می‌شود و در این زمینه برای کاهش پساب و حفظ محیط زیست منطقه اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز تندیس واحد پاک به پاس اقدام‌های ارزشمند زیست محیطی به مجموعه پتروشیمی بوشهر اهدا شده است.

حاتمی ادامه داد: بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی و صرفه ۱۵۰ هزار دلاری ماهانه از دیگر دستاورد‌های این پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: روزانه مصرف انرژی در حوزه تولید پایش می‌شود تا سهم بسزایی در صرفه جویی و پایش به صورت روزانه انجام شود.

حاتمی ادامه داد: کل فروش پتروشیمی بوشهر ۵۹۸ میلیون دلار گزارش شده است.

وی افزود: در مرحله دوم پتروشیمی متوسط پیشرفت واحد‌های در دست ساخت ۹۳.۵ درصد است که انتظار می‌رود دو تا سه طرح این مرحله در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی