Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه گزارش صورت گرفته از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: موضوع درآمدهای غیرنفتی و پایداری این مهم از جمله دغدغه های مجلس یازدهم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط بین المللی و مشکلات داخلی امید است دولت برنامه مدونی برای تامین درآمدهای پایدار به قوه مقننه ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته برنامه مدونی که مبتنی بر آینده فروشی، استقراض و فروش گسترده دارایی ها نباشد و شفافیت در آن مشهود باشد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: همچنین عملکرد سازمان خصوصی سازی، آینده بازار بورس از دیگر دغدغه هایی بود که نمایندگان در مجلس یازدهم داشتند لذا وزیر مربوطه در این خصوص گزارشی را ارائه کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع نمایندگان نگران هستند به نام کسب درآمد برای بودجه شاهد فروش اموال و دارایی های دولت باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر دغدغه های نمایندگان در قوه مقننه، افزود: ساماندهی مالیات ها و معافیت های مالیاتی از دیگر موضوعات مهم محسوب می شود؛ معافیت های مالیاتی رشد داشته در حالی که با توجه به شرایط کنونی اقتصاد این موضوع باید تعدیل شود.

وی اظهار کرد: مجلس یازدهم به طور جدی تاکید بر شفافیت و مبارزه با فساد دارد از این رو باید شاهد شفافیت، عملکرد در حوزه گمرک، سازمان خصوصی سازی، بانک ها و دیگر مجموعه هایی باشیم که امکان بروز فساد در آن ها وجود دارد. بنابراین از مسئولان درخواست می شود برنامه مدونی برای شفاف سازی در این زمینه به قوه مقننه ارائه دهند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مطالبه فعالان اقتصادی در شرایط رکودی، گفت: به نظر می رسد نیاز به در نظر گرفتن برخی مسائل مانند استمهال وام برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی وجود دارد تا این افراد بتوانند واحدهای تولیدی خود را سرپا نگه دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه سال جاری و اهمیت اجرای مفاد آن از سوی دولتمردان، تصریح کرد: در بخشی از بودجه مقرر شد ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد که این موضوع هنوز محقق نشده و در واقع به بهانه ای برای انجام ندادن وظیفه قانونی در خصوص بازنشستگان تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیروهای مسلح باید تکلیف موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را مشخص و گزارش آن را به نمایندگان مردم در قوه مقننه ارائه کنند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان خصوصی سازی سازمان تأمین اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان خصوصی سازی سازمان تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی سازمان خصوصی سازی سازمان تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم قوه مقننه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، در جریان بررسی این جدول در صحن مجلس، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس به ارائه توضیحات درباره جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه پرداخت و گفت: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شده است تا تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را اعم از قسمت این فرآورده‌ها در این جدول بیان کند. همچنین دولت مکلف است که ذینفعان آن را مشخص نماید و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی افزود: تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود. همچنین در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری و حساب بهینه‌سازی آمده در جدولی درج شده است.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ طی اظهاراتی تاکید کرد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی جدول ۱۰- د با عنوان «طرح های ملی از محل توازن»، پس از مخالفت با تصویب این جدول، به پیشنهاد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازگشت اعتبارات بخش د جدول ۱۰ به بخش توازن موافقت کردند.

قالیباف همچنین گفت: به دلیل اینکه منابع این بخش از بخش توازن برداشت شده است و به دلیل اینکه پیشنهاداتی هم وجود دارد، به نظر بنده باید این منابع به بخش توازن بازگردانده شود.

وی اظهار کرد: مواردی که به بخش توازن باز می‌گردد یا ردیف دارند و یا بر اساس طرح‌هایی است که ردیفی ندارند؛ بنابراین اگر ردیف دارند باید به بخش توازن بازگردانده شوند و اگر ردیف ندارند باید بر اساس شاخص توزیع شوند.

اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

از سوی دیگر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901323

دیگر خبرها

  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد