Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معترضان لبنانی طی شبانه روز گذشته برای نخستین بار پس از شیوع کرونا در این کشور دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند. تاریخ انتشار: 11:43 - 18 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۹۱۳ خبرگزاری میزان – اعتراضات در «لبنان»، در پی رفع محدودیت‌های کرونایی از سر گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران لبنانی، با حضور در خیابان‌های «بیروت»، پایتخت لبنان، به شرایط اقتصادی این کشور اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
در کانون این درگیری‌ها در میدان «شهدا» بیروت، درگیری شدیدی میان معترضان و نیرو‌های امنیتی رخ داد.   پلیس و نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.    
براساس اعلام «صلیب سرخ» لبنان، در خشونت‌های روز گذشته، ۴۸ نفر مصدوم شدند که ۱۱ نفر آنها برای درمان به بیمارستان منتقل شدند. بیشتر بخوانید:  تکذیب شایعه درگذشت رییس جمهور لبنان  
لبنان در سال‌های اخیر شاهد وقوع بحران‌های سیاسی متعددی بوده که به بروز بحران اقتصادی منجر شده اند.   اعتراض‌ها به شرایط اقتصادی در این کشور از ماه اکتبر سال گذشته آغاز شد و در اواسط ماه مارس و در پی شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمد.  
اعتراض‌های مذکور در نهایت به استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست وزیری و روی کار آمدن «حسان دیاب» منجر شد.   معترضان کابینه دیاب را که با هدف مبارزه با فساد تشکیل شد، در دستیابی به این هدف ناکام می‌دانند.    
براساس آمار‌های رسمی، ۳۵ درصد لبنانی‌ها بیکار هستند و بیش از ۴۵ درصد آن‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.   در همین حال «حزب الله» لبنان نیز در واکنش به برخی از فتنه انگیزی‌ها و تفرقه افکنی‌ها در حاشیه اعتراض‌های اخیر، ضمن محکوم کردن توهین به اشخاص، چنین اقداماتی را فتنه انگیزی خواند.
در بیانیه حزب الله به افراد سودجویی که قصد سوءاستفاده از اعتراضات را داشته و در راستای تفرقه افکنی گام بر می‌دارند، هشدار داده شده است.
حزب الله همچنین تاکید کرد «ما هرگونه فرقه گرایی و فتنه انگیزی را محکوم می‌کنیم.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لبنان لبنان میشل عون فتنه انگیزی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند

بعد از گسترده شدن دامنه اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا علیه جنایات اسرائیل در فلسطین، حالا این مساله به خارج از ایالات متحده و دانشگاه‌های اروپایی هم رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، از روز پنجشنبه ده‌ها دانشجوی دانشگاه معتبر ساینس پرو در پاریس، با برگزاری تجمع اعتراض خود نسبت به جنگ اسرائیل در نوار غزه را ابراز داشتند. آنها با بستن ورودی‌های این دانشگاه، خواستار محکومیت اقدامات اسرائیل در نوار غزه از سوی مسئولان دانشگاه شدند.

دانشجویان با سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و بالای ورودی ساختمان به نمایش گذاشتند. چندین نفر از این دانشجویان نیز برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین، روسری سیاه و سفید کفیه را بر سر داشتند. کمیته فلسطین در دانشگاه ساینس پرو، سازمان‌دهی این تظاهرات و اقدامات اعتراضی را بر عهده داشت. گفته می‌شود دانشجویان معترض نزدیک به ۱۰ چادر در اطراف این دانشگاه بر پا کرده‌اند.

هشام، دانشجوی ۲۲ ساله مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات حقوق بشر در دانشگاه ساینس پرو، در این باره گفت: «وقتی می‌بینیم در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده چه اتفاقی می‌افتد، واقعا امیدواریم که اینجا در فرانسه هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. دنیای آکادمیک باید به نقش خود در این زمینه به خوبی عمل کند».  زوئی ۲۰ ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی این دانشگاه نیز گفت: « ما امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها و فراتر از آن گسترش یابد. ما تا پایان نسل کشی در غزه تسلیم نخواهیم شد».

در همین حال، کمیته برگزار کننده این اعتراضات پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با ورود نیروهای امنیتی و پلیس، فعالان دانشجویی به بیرون از محوطه دانشگاه برده شدند. گفته می‌شود حدود ۱۰۰ افسر پلیس نیز در خارج از محوطه منتظر دانشجویان معترض بودند. بنا به اعلام این گروه، مدیریت ساینس پرو سرسختانه از شرکت در گفتگوی واقعی امتناع می‌کند.

در این میان، اتحادیه دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که تصمیم مقامات دانشگاه برای فراخوانی پلیس، اقدامی تکان‌دهنده و عمیقا نگران کننده بوده و نشان دهنده‌ی چرخش اقتدارگرایانه مسئولان دانشگاه به حساب می‌آید. اینس فونتنل، یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی، در این باره گفت: مدیریت دانشگاه با تصمیم به اعزام پلیس، از خط قرمز عبور کرده است. حالا نوبت مدیران است که باید برای بازگرداندن فضای اعتماد گام بردارند. با این حال،  الونور اشمیت، سخنگوی این اتحادیه گفت که دانشجویان با وجود سرکوب از سوی نیروهای پلیس، به حرکت اعتراضی خود ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان