Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، در سال‌جاری ۲۱۲ هزار و ۷۱۸ تن از مزارع تاکستان‌های استان برداشت شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سطح بارور کشت انگور در استان زنجان، اظهار کرد: سطح بارور کشت انگور در استان حدود ۱۵ هزار و ۹۵۹ هکتار و سطح غیربارور کشت انگور در زنجان ۷۸۴ هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انگور یکی از محصولات مهم و موثر است، افزود: برآورد تولید انگور در سال‌جاری ۲۱۲ هزار و ۷۱۸ تن از مزارع تاکستان‌های استان زنجان برداشت شود.

این مسئول تصریح کرد: تعداد بهره‌برداری محصول انگور در استان زنجان ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و تعداد چهار کارخانه فعال فرآوری کشمش در استان زنجان دایر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: نبود بازار تخصصی انگور و کشمش، سنتی بودن برداشت و خشک کردن انگور توسط کشاورزان که سبب افزایش افت، ناخالصی و کاهش قیمت می‌شود از جمله مهم‌ترین مشکلات و مسائل تولید کشمش در استان زنجان است.

وی در رابطه با سایر مشکلات تولید کشمش در استان زنجان، خاطرنشان کرد: نوسان شدید قیمتی متناسب با شرایط بازار جهانی، خرد بودن تاکستان‌ها و کمبود منابع ارزان برای ایستاده کردن باغات یکی از مشکلات تولید کشمش در استان این حوزه است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اقتصادی کشاورزی انگور استان زنجان کشمش در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، مدیر بخش جهان عرب در برنامه توسعه ملل متحد، تاکید کرد بازسازی نوار غزه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبدالله الدردری هزینه بازسازی ویرانی‌های نوار غزه و رونق بخشیدن به اقتصاد در این منطقه را در صورت توقف فوری جنگ، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

الدردری افزود: زمانی که می‌گوییم شاخص توسعه انسانی در نوار غزه ۴۰ سال به عقب برگشت، ما درباره از بین رفتن همه دستاورد‌هایی سخن می‌گوییم که در زمینه‌های آموزش، بهداشت، متوسط عمر و متوسط درآمد فرد به دست آمده بود. اما پیامد‌های این جنگ، در بلندمدت ادامه خواهد داشت، مگر آنکه مراکز آموزش موقت ایجاد و خدمات حمایت اجتماعی و روانی برای مردم ارائه کنیم و ارائه خدمات اساسی هم از سر گرفته شود که این موضوع شامل کرانه باختری و قدس شرقی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون سرمایه گذاری گسترده، شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد. هزینه اجرای برنامه‌های اولیه رونق اقتصادی مانند احداث سرپناه‌های موقت به دو تا سه میلیارد دلار می‌رسد.

دیگر خبرها

  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود