Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@19:58:11 GMT

اجرای پایلوت طرح کاپ در 3 منطقه پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۳۰۴۳

اجرای پایلوت طرح کاپ در 3 منطقه پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز اجرای پایلوت طرح کاپ در مناطق 22، 21 و 6 از روز شنبه، 24 خردادماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صدرالدین علیپور با اشاره به آغاز زمان اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در مناطق 22، 21 و 6 گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، طرح کاپ به صورت پایلوت در برخی از شهرک های مسکونی و ساختمان های اداری اجرا می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب این طرح مخازن جداگانه ای در ساختمان ها تعبیه می شد و شهروندان به صورت مجزا پسماندهای خود مانند شیشه، ظروف پت، پلاستیک و ... را در مخازن قرار می دادند. در نهایت نیروهای پسماند هفته ای یک یا دوبار در ازای پرداخت هزینه، پسماندهای خشک را جمع آوری می کردند.

وی با بیان اینکه اجرای محدود این طرح آن هم در مدت زمان کوتاه منجر به کاهش دفن پسماند از حدود 7 هزار و 200 تن به 4 هزار و 800 تن شد، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، عملیات تفکیک زباله به طور کامل در شهر متوقف شد. با این وجود با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا  قرار بر این شد، تا اجرای طرح کاپ در برخی از مناطق از سر گرفته شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با اجرای طرح کاپ در مناطق 22، 21 و 6 به تدریج شاهد حذف مخازن فعلی زباله و جایگزینی مخازن سه گانه در بازه زمانی 3 تا 4 ماه در اکثر ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه اجرای طرح کاپ تحول عظیمی در زیست شهری شهروندان ایجاد می کند، توضیح داد: یکی از دلایل مهم حضور زباله گردها و به طور کلی زباله گردی در شهر این است که مردم پسماندهای خشک باارزشی را که برای مافیای زباله گردی منبع درآمد سرشار است، به راحتی در سطل های زباله می اندازند. طبیعی است در این شرایط عده ای سودجو به فکر کسب منافع حداکثری باشند. اما اگر این دور باطل تعطیل شود، نه تنها پدیده زباله گردی کم رنگ می شود، بلکه حجم تولید پسماند نیز کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت شهرداری تهران مدیریت پسماند شهرداری تهران طرح کاپ اجرای پایلوت اجرای طرح کاپ طرح کاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد

ایسنا/گیلان نخستین کارت شهر یار در حوزه آموزش پسماند با عنوان پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان توسط استاندار گیلان به صورت نمادین به یک دانش‌آموز کلاس پنجم اهدا شد.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان امروز هشتم اردیبهشت در مراسم اهدا نخستین کارت شهر یار با عنوان «پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان»، با اشاره به تأکیدات استاندار گیلان در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند و آموزش تفکیک زباله از مبدأ، اظهار کرد: شهرداری لاهیجان از سال گذشته در زمینه آموزش پسماند دانش‌آموزان اقدام کرد و در این راستا با همکاری اداره آموزش و پرورش و محیط زیست تاکنون در ۲۲ مدرسه مقطع ابتدایی بیش از شش هزار نفر از دانش‌آموزان با مباحث حوزه پسماند آشنا شدند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته پویشی با عنوان لاهیجان، پاک شهر گیلان طراحی شد، افزود: در این پویش یک زنگ کامل به واحد مدیریت پسماند شهرداری لاهیجان برای آموزش پسماند در مدارس ابتدایی اختصاص داده شد.

شهردار لاهیجان، بیان مسئله بحران زباله و بررسی راهکارهای احتمالی با مشارکت دانش‌آموزان، سبک زندگی پسماند صفر، تفکیک زباله از مبدأ، حذف پلاستیک از زندگی، دوخت کیسه پارچه‌ای، ساخت کاردستی با پسماند خشک، تولید کمپوست از زباله‌تر، پاکسازی محیط زیست، همیاری پاکبانان و «نه» به مصرف گرایی را از اهداف پویش لاهیجان، پاک‌شهر گیلان بیان کرد.

مشارکت مردم در امر مدیریت پسماند ضروری است

استاندار گیلان در این مراسم با تبریک فرا رسیدن روز معلم و قدردانی از توجه معلمان و دانش‌آموزان به حوزه پسماند و محیط زیست، اظهار کرد: طرح‌های حوزه پسماند در کنار اقدامات مسئولان نیازمند همراهی مردم است و اگر مردم همراهی نکنند در این زمینه راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: مهمترین بخش این است که تلاش کنیم زباله کمتری تولید شود و اگر زباله‌ای تولید شد آن را تفکیک کنیم و دانش‌آموزان به عنوان یک شهر یار در این زمینه برای کاهش تولید زباله و تفکیک آن تلاش و همکاری کنند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما با شهرداری مدیریت کنید تا لاهیجان به عنوان شهر نمونه از نظر طرح جامع پسماند مطرح شود، شما دانش‌آموزان با اراده و شناخت و علم خوبی که دارید دارای سطح اطلاعات بالایی هستید و خوب متوجه می‌شوید که چه کاری انجام دهید.

عباسی تصریح کرد: ما کارهایی را در زمینه پسماند شروع کردیم اما تا اراده مردم نباشد به تنهایی موفق نخواهیم شد، تا مردم همکاری نکنند شهردار و همکارانشان نمی‌توانند مشکل را حل کنند.

استاندار گیلان گفت: امروز به صورت نمادین به این مدرسه آمدیم تا کار آموزشی پسماند را اجرا کنند و امیدواریم این کار در همه مدارس استان گیلان و کشور گسترش یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، در ادامه این آیین، نخستین کارت شهر یار در حوزه آموزش پسماند با عنوان پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان توسط استاندار گیلان به صورت نمادین به یک دانش آموز کلاس پنجم اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد