Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: این ادعای دخالت ایران در امور آمریکا به این معنی است که ایالات متحده تحت تاثیر کشوری مثل ایران قرار گرفته که از قضا تا چند ماه قبل نقشه نابودی آن را می کشیده بود.

مرتضی غرقی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه در مورد ناآرامی‌های آمریکا، چین، روسیه و ایران سهیم بودند و جمهوری اسلامی به یقین در آمریکا مشغول فعالیت است، گفت: آنچه امروز در آمریکا اتفاق افتاده خشم خفته مردمی است که بعد از ناکامی‌های دولت در زمینه مهار کرونا و اوج نژادپرستی در آمریکا بروز و ظهور یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اینکه آمریکایی‌ها مشکلات داخلی خود را به گردن سایر کشور‌ها می‌اندازند فرافکنی است این در حالی است که ما مدارک کاملا مستندی داریم که آمریکایی‌ها در ناآرامی‌های ایران دست داشتند و اساسا آمریکا سالانه مبغلی معادل ۷۰ میلیون دلار بودجه به صورت علنی به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی در کنگره به تصویب می‌رساند. 

غرقی با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی در ناآرامی‌های آمریکا فقط مخابره خبر بود، گفت: ما فقط در دنیایی که آمریکایی‌ها ادعای آزادی رسانه و بیان را در آن دارند اخباری را پخش کردیم که مردم آمریکا روی سایت‌ها و در فضا‌های مجازی منتشر کرده بودند.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: در حقیقت آنچه در فضای فعلی به چشم می‌خورد این است که آمریکایی‌ها تاب و تحمل انعکاس واقعیت موجود در آمریکا را ندارند و مقامات آمریکایی در حالی ادعای دخالت ایران در ناآرامی‌های کشورشان را دارند که خود آن‌ها بار‌ها اعلام کردند ما قصد براندازی در ایران داریم.

وی با اشاره به توئیت‌های اخیر ظریف درباره ضرورت پرداختن به حقوق سیاه پوستان در آمریکا گفت: ما شعار‌های خود آمریکایی‌ها را یادآوری می‌کنیم اینکه حقوق مردم خود را برگردانند و مسئله جدیدی را مطرح نمی‌کنیم.

غرقی با بیان اینکه اقدام آمریکا علیه ایران در حقیقت تبدیل به یک نعل وارونه شده است، تصریح کرد: ادعا‌هایی که آمریکایی‌ها در خصوص مسائل حقوق بشری و نژادپرستی در ایران مطرح می‌کردند مسائلی است که امروز مردم آمریکا را به خیابان‌ها کشانده و شرایط متشنجی در آمریکا رقم زده است.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه فرافکنی آمریکا در متهم کردن ایران، چین و روسیه در حقیقت بیانگر ضعف حکومت آمریکاست، گفت: این ادعا به معنی آن است که ایالات متحده تحت تاثیر کشوری مثل ایران قرار گرفته که از قضا تا چند ماه قبل نقشه نابودی آن را کشیده بود و همین کشور امروز عاملی برای نابودی آمریکایی‌ها شده این یعنی شکست سیاست‌های آمریکا و شکست استراتژی امنیتی ایران در براندازی جمهوری اسلامی.

وی در پایان با تاکید بر اینکه به فرض محال هم اگر ادعای آمریکا در دخالت ایران در ناآرامی‌های این کشور صحت داشته باشد، گفت: در این صورت هم اتفاقات اخیر نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است آنچه آن‌ها می‌توانند ادعا کنند و شاید وجود داشته باشد نوع نگرش جمهوری اسلامی و خیزش انقلابی مردم ایران است که ممکن است به مردم آمریکا منتقل شده باشد، اما ادعای دخالت ایران در امور داخلی ایالات متحده و خط دهی به معترضین ادعایی کذب، پوچ و بی اساس است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ ایران آمریکا اقتصاد کارشناس مسائل آمریکا آمریکایی ها دخالت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.

 

بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آن‌ها انجام دهد.

این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیرو‌های آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیرو‌های خود تردید نخواهیم کرد.

ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.

رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.

وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.

سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.

«ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه‌های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.

وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشور‌ها برای ساکنان رفح برپا شده است.

بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح (رژیم) اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشور‌های منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد.

دیگر خبرها

  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل